Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Soferii sunt insuficient pregatiti

Cu ocazia Adunarii Generale FORT de la Brasov, Gabor Sandor, presedintele IFPTR, a facut o evaluare a calitatii soferilor din Romania, concluziile fiind trase mai ales in urma concursurilor de soferi la care IFPTR a participat. Presedintele IFPTR i-a indemnat pe cei prezenti sa fie mai pragmatici atunci cand cineva din cadrul firmei isi asuma responsabilitatea de a evalua sau forma soferii. Asta pentru ca sofatul nu este o stiinta, ci o arta.
 

Gabor Sandor a aratat ca la ora actuala, in Romania, 42% dintre soferi nu satisfac exigente minimale in ceea ce priveste tacticile de conducere, cel putin anticiparea, si, de asemenea, 50% dintre ei nu stiu si nu inteleg rostul sau utilitatea valorificarii obligatiei de a comunica cu ceilalti participanti la trafic, prin sem- nalizare.
In materie de tehnici privind modul de deplasare, 33% dintre soferi nu stapanesc tehnicile de comunicare si de informare vizavi de ceea ce se intampla in jurul lor, nu stiu unde sa se uite si ce trebuie sa vada, si astfel apar moduri precipitate de manifestare din punct de vedere atitudinal.
Un alt dezavantaj in prestatia soferilor este continuitatea in evaluare si judecata: isi permit prea multe momente de relaxare, timp in care poate interveni hazardul. Gestiunea distantelor si spatiilor este o alta problema, iar valorificarea capacitatii de prevedere este principala anomalie a modului de deplasare.

Principala cerinta nu este consumul, ci eficienta
Desi reducerea consumului de carburant este impusa in orice companie de transport, Gabor Sandor considera ca transportatorii trebuie sa realizeze ca nu traiesc din economii, ci din incasari. „Consumul mic este o performanta, dar nu este un scop in sine. Ca atare, in evaluarea unui sofer trebuie avuta in vedere eficacitatea de care da dovada, adica ce curse poate efectua cu aceeasi cantitate de motorina. Consumul de carburant trebuie neaparat raportat la viteza medie pe care o poate realiza soferul.“ Astfel, in graficele prezentate de presedintele IFPTR, s-a vazut ca soferul care a obtinut cele mai bune consumuri a iesit abia pe locul al treilea la capitolul eficienta. In acest sens, recomandarea lui Gabor Sandor este ca cel insarcinat cu formarea soferilor sa ii faca pe acestia constienti de faptul ca in materie de conducere eficienta exista doua rezerve demonstrate statistic: diferentele dintre soferi la capitolul consum sunt intre 5 si 8 l, iar, la aceeasi cursa, realizata cu soferi diferiti, viteza medie poate fi diferita …

Articole similare