Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Spania conectează din ce în ce mai mult porturile cu căile ferate

Porturile și căile ferate din Spania vor fi din ce în ce mai interconectate. În multe cazuri, calea ferată va adopta ecartamentul dublu, ecartamentul larg iberic și ecartamentul standard european, pentru a evita descărcarea de sarcină și pentru a integra rețeaua spaniolă mai mult și mai eficient în coridoarele europene de transport feroviar de marfă. Numeroase proiecte au început aproape în același timp.

Cel mai recent se referă la accesul sudic la portul Barcelona, unde a fost demarată a doua fază, cu o investiție de peste 30 de milioane de euro. Obiectivul este de a asigura o conexiune feroviară necesară pentru centrele logistice din valea Llobregat, în zona industrială dintre Barcelona și Martorell.

Noul tronson se conectează la rețeaua națională la nord-vest de parcul de marfă Can Tunis și trece prin parcul de containere de la Terminal Catalunya. Aici vor fi construiți 11 km de cale ferată nouă, în timp ce 27 km de cale ferată vor fi dotați cu ecartament dublu. Se estimează că această nouă infrastructură va fi utilizată în ansamblu de aproximativ 70% din toate mișcările feroviare din zona portuară.

Dar nu este vorba doar de Barcelona. Licitația în valoare de 123 de milioane de euro pentru accesul feroviar sudic a început, de asemenea, în portul Castellon, port de escală de dimensiuni medii între Barcelona și Valencia, care ocupă primul loc în Spania în ceea ce privește traficul de mărfuri uscate în vrac. Și în acest caz, construcția nodului permite conectarea portului la coridorul mediteranean Ten-T, precum și facilitarea legăturilor feroviare între porturile Barcelona și Valencia.

Proiectul se referă la construcția unei noi secțiuni de mai puțin de 5 km în cadrul instalațiilor portuare, precum și la finalizarea liniei de transport de marfă, cu o lungime totală de puțin peste 8 km, în coridorul mediteranean. Lucrările vor dura aproximativ 2 ani și jumătate.

Investițiile demarate în Barcelona și Castellon fac parte dintr-un plan mai amplu de modernizare a transportului feroviar de marfă inițiat de Adif, administratorul spaniol de infrastructură. În multe stații, liniile de cale ferată vor fi modernizate la standardul european cu un modul de 750 m. Vor fi afectate de lucrările de modernizare stațiile care aparțin rețelei feroviare de interes general, care corespunde rețelei centrale a RFI. Lucrările se vor desfășura treptat și au fost împărțite în 3 loturi mari, în funcție de zonele geografice implicate, și anume nord, sud și nord-est central.

Articole similare

Ad