Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Suedia prelungește timpii de conducere pentru șoferii de camioane

Agenția de transport suedeză Transportstyrelsen a anunțat că, în perioada 1 februarie – 2 martie 2022, șoferilor li se va acorda o prelungire a timpului de conducere a șoferilor lor: cea zilnică este mărită la 11 ore și cea săptămânală la 60 de ore. Timpii de pauză, pe de altă parte, rămân neschimbați. 

Agenția a acceptat astfel solicitările în acest sens din partea asociațiilor de transport Sveriges Åkeriföretag și Transportföretagen de a aborda deficitul de șoferi cauzat de răspândirea variantei Omicron a virusului Sars-Cov-2. „Răspândirea infecției în societate este acum foarte mare, iar sectorul transporturilor nu este scutit de numeroasele absențe din cauza bolii”, explică Annika Sjöberg de la Transportstyrelsen. „Decizia vizează facilitarea activității companiilor de transport.

Între timp, au intrat în vigoare și în Suedia noile reguli privind detașarea transnațională a șoferilor, care impun prezentarea unei declarații specifice prin portalul Comisiei Europene. Potrivit relatărilor din ziarul suedez Trailer, guvernul suedez nu a stabilit încă regulile și procedurile pentru verificarea rutieră a documentației pe care vehiculele trebuie să le aibă la bord.

În acest sens, asociația de transport rutier Sveriges Åkeriföretag denunță că „încă o dată, însă, legislația suedeză nu ține pasul. Faptul că șoferii trebuie să primească salarii ca în Suedia atunci când conduc în Suedia este probabil cea mai importantă parte a punerii capăt înșelăciunii, concurenței neloiale și exploatării lucrătorilor străini din sectorul transporturilor. Dar fără legislația suedeză în vigoare, noile reglementări sunt momentan ineficiente”.

Din declaratiile asociatiilor patronale din mai toate tarile vest-europene se vede faptul că acestea încă nu realizează că noul sistem de declarare a detașării șoferilor nu pune încă nicio problemă firmelor din estul Europei să îndeplinească condițiile de plată a remunerației minime în țările din care încarcă/descarcă, singurele probleme urmând să apară pentru firmele care își detașează șoferii în aceleași țări în mod repetat; transportul internațional, cu multipli clienți, multiple rute și locuri de încărcare/descărcare nu pune probleme firmelor din estul Europei, care plătesc indemnizații de detașare mari și care sunt parte a remunerației minime din orice țară.

Articole similare

Ad