Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Sustenabilitate, digitalizare și costuri reduse de exploatare

La începutul lui septembrie, Schmitz Cargobull a organizat, sub motto-ul „Smart Trailer Days“, un eveniment online în care și-a prezentat toate produsele și serviciile noi pe care în condiții normale le-ar fi expus la IAA Hanovra, și care contribuie la un transport sustenabil, coordonat în mare parte digital și la costuri totale de operare mici, în special datorită șasiurilor mai ușoare de 5 t, dar la fel de robuste și cu o capacitate de încărcare similară cu a generației anterioare. În ceea ce privește vânzările companiei în contextul crizei sanitare, este clar că acestea au scăzut – erau oricum în scădere de la jumătatea lui 2018, ca de altfel întreaga piață europeană de semiremorci – dar între timp și-au revenit, fiind însă imposibil de anticipat dacă până la final de an financiar va fi vorba de 30.000 sau de 50.000 de unități.

Combinația M.KO/Z.KO Cool, de suprastructură și remorcă având axă centrală, ambele frigorifice, a ajuns la o nouă generație, a cărei izolare este mai bună – datorită designului optimizat, în care pereții laterali și față și podeaua sunt mai groși, fără a afecta volumul util – pentru o siguranță mai mare a mărfurilor. Combinația are o sarcină utilă mai mare, deoarece M.KO cântărește cu 60 kg mai puțin decât generația anterioară, și o capacitate mai bună de încărcare la rampă, deoarece manevrarea este mai ușoară și durează mai puțin. Ca și semiremorca frigorifică S.KO Cool, și M.KO Cool poate fi echipată cu podea multifuncțională ce face mai ușoară ancorarea mărfurilor și împiedică alunecarea, având și intervale de service mai mari, împreună cu structura integrată de fixare a încărcăturii. Iar partea din spate este protejată de tampoane cu design nou, pentru a evita deteriorarea când se trage la rampă. Dacă M.KO se cuplează cu remorca Z.KO cu axă centrală, M.KO se va putea încărca/descărca direct prin Z.KO, folosind un stivuitor, ceea ce economisește timp și spațiu, din moment ce această combinație trebuie să tragă o singură dată la rampă, dar pentru un volum mai mare de marfă încărcat/descărcat. Ușa din față a Z.KO poate servi drept protecție în caz de precipitații, deoarece se folosește ca acoperiș pentru zona dintre M.KO și Z.KO în timpul manevrelor la rampă. Combinația se pretează și la transport multi-temp și include un perete despărțitor din panou Ferroplast ThermoTechnology ce împarte caroseria în 1/3 și 2/3. Iar reparațiile se fac ușor și rapid deoarece peretele despărțitor nu trebuie demontat, ci se poate muta longitudinal și plia pe acoperiș sau în partea din spate a caroseriei.

Schmitz reintră pe piața containerelor și cutiilor mobile

Producătorul a relansat șasiul pentru containere A.WF, șasiul cu axă centrală pentru cutii mobile Z.WF și cutia mobilă W.BO, având construcție robustă și disponibile opțional cu design galvanizat. ªasiurile sunt disponibile cu o gamă largă de gărzi la sol și cu echipamente care să permită operarea economică.

A.WF cu șasiu robust din oțel, cu două axe și cu sisteme de blocare pentru un container de 20′, dispune de echipamente optime pentru fixarea acestuia, iar pentru un transport flexibil de cutii mobile și containere a fost adaptat cerințelor din transportul intermodal.

Flexibil este și șasiul cu axă centrală Z.WF, care permite o sarcină utilă de 14,5 t și are ambele remorci concepute pentru containere de 20′.

Iar cutia mobilă este un produs complet nou pentru Schmitz și permite economii de timp, folosirea mai eficientă a camionului și a timpului de condus și eliminarea kilometrilor pe gol. W.BO are construcție din oțel, dispune de numeroase echipamente opționale, precum sistemul cu podea dublă sau ușa pe role, și este oferită în trei modele interschimbabile, concepute pentru o gamă largă de aplicații de transport, din oțel, cu lungime de 7,45 m, cu pereți netezi sau cu nervuri, alături de versiuni de 7,82 m, cu pereți netezi.

Basculantele cu axă centrală, din nou în oferta Schmitz

Remorca basculantă cu axe centrale Z.KI – un produs nou care se reîntoarce în portofoliul Schmitz, la solicitarea clienților – are benă nouă, cu lățime standard cât să încapă un palet și sarcină utilă cu circa 60 kg mai mare. Aceasta este cea mai mică remorcă basculabilă de pe piață, având volum util de circa 10 m3, și se remarcă prin robustețe, versatilitate, flexibilitate (datorită punctelor de ancorare din podea, disponibile opțional, se pot transporta în siguranță și mărfuri generale sau mașini mici de construcții), operare ușoară și manevrabilitate optimă, datorită designului cu axă centrală. Pereții laterali și spate pendulari permit descărcarea ușoară pe trei părți și în spații înguste.

Basculantele S.KI au acum cadru de generație nouă, care, în funcție de lungimea și de designul lui, permite creșterea cu până la 180 kg a sarcinii utile, și este mai bine protejat anticoroziune, drept pentru care beneficiază de garanție de 10 ani. Reamintim că Schmitz a lansat șasiul galvanizat în 2002 și de atunci a livrat circa 500.000 de semiremorci echipate astfel. Şi designul barelor transversale a fost optimizat, pentru a oferi mai multă stabilitate și intervale de service mai mari ale șasiului. Noul cadru Light al versiunilor scurte S.KI a fost dezvoltat special pentru utilizare pe șosele, șantiere și drumuri off-road ușoare, și oferă o sarcină utilă mai mare, fiind unul dintre cele mai ușoare cadre de șasiu din oțel de pe piață. Dar sistemul modular permite oferirea unei game mai largi de cadre, în funcție de aplicație: patru lungimi (7,2, 8,2, 9,6 și 10,5 m), în funcție de volumul util de care e nevoie, și pentru fiecare dintre ele, alături de Light, sunt disponibile versiunile Standard și Heavy-Duty, aceasta din urmă pentru utilizări extrem de grele.

Iar remorca basculabilă M.KI are capacitate de 18 m3 și greutate proprie optimizată și dispune de izolare termică, pentru a fi folosită la construcția de autostrăzi, fiind ideală pentru transportul unor cantități mici de asfalt sau materiale vrac. Izolarea este posibilă datorită unei prelate din material rezistent la căldură ce acoperă bena, împiedicând pierderea de căldură prin partea de sus, iar înainte de descărcare calitatea materialelor transportate este verificată printr-un instrument valid de măsurare a temperaturii. Prelata are o greutate de numai 195 kg și este acționată electric, de la distanță, iar bena încorporează experiența îndelungată a producătorului în ceea ce privește transportul la temperatură controlată și are o formă ce asigură un centru de gravitație jos, care conferă stabilitate la rulare și la basculare. M.KI este disponibilă cu mai multe grosimi ale podelei, cu pereți laterali de 1,46 m înălțime și diverse modele de pereți spate.

Sistemul telematic este acum standard și pentru prelate

O altă noutate adusă de Schmitz Cargobull este aceea că, după lansarea, în 2018, a sistemului telematic TrailerConnect® pentru semiremorci frigorifice, acesta este acum standard și pentru prelate. În prezent există patru module: TrailerConnect® CTU, pentru prelate și dube izoterme (S CS și S.KO Express), platforma de consolidare TrailerConnect® Portal, TrailerConnect® TyreManager și TrailerConnect® pentru controlul închiderii automate a ușilor. Astfel, așa cum declară reprezentanții companiei, Schmitz este primul producător de semiremorci care instalează sisteme telematice standard și pe alte tipuri de vehicule decât cele frigorifice, cu scopul de a sprijini digitalizarea proceselor logistice. Noile soluții permit transmiterea sigură a datelor de la senzorii conectați, prin „One Single Gateway“, pentru transparență, calitate mai înaltă a transportului, disponibilitate maximă a informațiilor și eliminarea nevoii de a folosi sisteme de la o terță parte, ceea ce le face ideale mai ales pentru flotele mici și mijlocii.

Iar modelele pentru transport la temperatură controlată primesc acum TrailerConnect® CTU 3, ce permite aflarea de date în timp real despre temperatura din spațiul de marfă și transmite mesaje de avertizare în legătură cu problemele care pot apărea la agregat, anvelope sau la sistemul de blocare a ușilor, pentru a se programa din timp intrările în service.

Timp de 12 luni toate costurile acestor serviciile sunt acoperite de producător, iar după asta clientul poate decide dacă folosește în continuare pachetul, îl extinde sau renunță la el.

Un alt serviciu nou este contractul de service de bază, ServiceTrailer, care acoperă, contra unui abonament lunar fix, costurile cu piesele și manoperă necesare întreținerii și înlocuirii componentelor de uzură ale axei și sistemului de frânare. Clienții sunt înscriși în Cargobull Euroservice, deci se garantează pentru ei plata serviciilor, astfel că pot primi service imediat 24/7 prin intermediul unui hotline gratuit, în întreaga Europă, iar intervențiile se fac într-unul din cele 1.700 de ateliere partenere ale producătorului. La cerere, clienții pot trece oricând de la ServiceTrailer la contract Full Service pentru semiremorcă sau pentru anvelope.

Despre celelalte produse și servicii noi de la Schmitz Cargobull puteți citi începând din această lună în articolele dedicate inovațiilor înscrise în competiția Trailer Innovation: noua prelată X-Light echipată standard cu sistem telematic TrailerConnect® și care deține certificate pentru o gamă foarte diversă de mărfuri, duba frigorifică S.KO Cool Smart, conceptul EcoDuo, ce include o combinație de două semiremorci standard conectate printr-un dolly și cuplate la un autotractor, și axa electrică eTrailer și agregatul frigorific electric din dotarea S. KO Cool Smart.

Nivelul vânzărilor ar putea fi oriunde între 30.000 și 50.000 de unități

Andreas Schmitz, CEO-ul Schmitz Cargobull, a prezentat în cadrul conferinței online situația pieței de transport din Europa, și implicit a vânzărilor de semiremorci, în contextul crizei sanitare Covid-19, subliniind faptul că încă de la jumătatea lui 2018 volumele de marfă au început să scadă, după care și-au revenit în ianuarie-februarie 2020, dar imediat au fost afectate de pandemie. Vânzările Schmitz au fost de 63.496 de unități în 2018/2019 și 46.125 în 2019/2020, au început să crească în vara acestui an, după perioada de carantină, dar ar putea atinge la fel de bine în 2020/2021 30.000 sau 50.000 de unități, în funcție de măsura în care își vor reveni diverse industrii sau de o eventuală nouă carantină.

Producătorul și-a păstrat personalul de bază (5.000 de angajați) în timpul crizei și în prezent deja apelează din nou și la lucrători temporari, în număr de 380, față de 701 în 2019 și 1.672 în 2018.

Directorul de vânzări al companiei, Boris Billich, a subliniat faptul că, fiind lider european de piață, Schmitz a resimțit și mai puternic decât alte companii scăderea acesteia de la 237.604 unități în 2018/2019 la 204.023 în 2019/2020, în special din cauza scăderii volumelor de transport din automotive. Compania a fost afectată pentru că exact piețele unde are cotele cele mai mari – Germania, Olanda – au scăzut cel mai mult, în timp ce Marea Britanie a fost puternică, dar Schmitz încă nu este foarte bine poziționat acolo. O piață puternică unde și Schmitz să fie bine reprezentat este Rusia, și aici într-adevăr și vânzările și cota sa de piață au crescut în 2020.

În ceea ce privește recent votatul Pachet Mobilitate 1 și modul în care va afecta acesta piața de semiremorci, reprezentanții Schmitz declară că sunt pentru îmbunătățirea condițiilor de muncă pentru șoferi – „însă este de discutat dacă noile reglementări vor reuși sau nu asta“ – dar că de transport oricum va fi mereu nevoie, iar dacă implementarea Pachetului va crește costurile clienții vor reuși cu siguranță să se adapteze.

Un indicator foarte bun al modului în care vor evolua vânzările de semiremorci noi este reprezentat de piața second-hand. Aceasta a scăzut înainte de piața vehiculelor noi, dar între timp și-a revenit foarte bine, iar producătorul german, având o rețea integrată, poate echilibra vânzările din diverse țări, pentru a le oferi clienților variantele optime de semiremorci rulate oriunde s-ar afla ei. „Este un semnal bun să vedem că cererea acum este foarte mare, ceea ce ne dă speranțe că situația economică generală și cererea de semiremorci noi va urma această tendință.“

Nu politicienii, ci inginerii și transportatorii trebuie să aleagă soluțiile optime

În ceea ce privește vehiculele ecologice, reprezentanții Schmitz nu cred în subvenții din partea statului pentru a încuraja achizițiile, ci sunt pentru introducerea unei taxe în funcție de emisiile de CO2, astfel încât să depindă de fiecare companie în parte cum își eficientizează emisiile. De exemplu, să nu fie obligatoriu ca toate semiremorcile să fie echipate pentru transport pe tren, deoarece asta înseamnă o greutate proprie mai mare, inutilă pentru clienții care nu folosesc trenul – de exemplu, cei care merg pe distanțe mici, și care ar avea nevoie mai degrabă de o axă autoviratoare, care ar reduce emisiile pentru că ar reduce rezistența la rulare. Dar, în orice caz, clientul trebuie lăsat să decidă de ce are nevoie. „Credem într-o piață în care politicienii să nu se preocupe să găsească ei soluțiile optime pentru transportatori, ci inginerii și transportatorii să vină cu soluții potrivite pentru o anumită cerință.“

În plus, subvențiile ar ajuta mai ales producătorii de camioane și ar putea fi „devastatoare“ pentru cei de semiremorci și caroserii, deoarece clienții ar fi încurajați să schimbe mai des autovehiculele, dar ar păstra suprastructurile mai mult timp.

Articole similare