La sfarsitul lui martie, Compania Nationala Administratia Canalelor Navigabile S.A. Constanta si Camera de Comert din Belgrad au organizat evenimentul „Dezvoltarea transportului de containere pe Dunare“.
In cadrul discutiilor s-a pus accentul pe faptul ca Dunarea este o legatura directa si avantajoasa intre centrul Europei si Portul Constanta, dar ca, din pacate, ea nu este inca exploatata la cotele sale maxime din cauza adancimilor ei. Comisia Dunarii a cerut ca toate statele de pe Dunare sa asigure o adancime de 2,5 m, pentru a se asigura transportul de containere in regim de linie.
Romania se numara printre statele care vor trebui sa se conformeze cerintelor Comisiei.
Ilie Valentin Zeicu, director general CNACNSA, a afirmat ca „pentru a incuraja traficul, inca de anul trecut, am redus tariful pentru navele portcontainere de la 0,30 la 0,15 euro/t capacitate. Ne asteptam ca anul acesta, datorita tarifului scazut si interesului tot mai pregnant observat si la evenimentul de la Belgrad, traficul de containere sa fie in crestere.“