Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

TLN avertizează că ETS ar putea aduce dublă taxare pentru transportatori

Numeroase asociații profesionale ale transportatorilor, din mai multe țări UE, au salutat anunțarea de către Comisia Europeană a pachetului Fit for 55, ce include propuneri menite să reducă emisiile de CO2 din Europa cu 55% până în 2030, iar asociația olandeză de transport și logistică TLN nu face excepție. Totuși, aceasta avertizează și în legătură cu povara „nerezonabilă“ pe care ar trebui să o suporte transportatorii odată cu introducerea sistemului ETS.

TLN este de acord mai ales cu obligația ca statele membre să realizeze infrastructura de încărcare și alimentare cu combustibili mai sustenabili și energie electrică, deoarece aceasta este esențială, de-a lungul principalelor coridoare de transport de marfă, pentru a încuraja operatorii să facă trecerea spre vehicule cu emisii zero. Iar revizuirea taxei pe energie, bazată pe principiul „poluatorul plătește“, este, de asemenea, apreciată ca fiind bună.

Pe de altă parte, noul sistem, de transport rutier este criticat de TLN, deoarece transportatorii deja plătesc taxa prin eurovinietă și taxe de drum (și pe viitor și prin taxa pentru camioane) în funcție de greutate și de clasa de emisii a vehiculelor. Nu pentru că TLN nu ar susține principiul „poluatorul plătește“, pentru că îl susține. Ci pentru că este important ca transportatorii să nu plătească de două ori pentru aceleași emisii de CO2.

În plus, se pare că dintre firmele de transport de marfă numai cele de transport rutier cad sub incidența sistemului european de transport, ceea ce crește avantajul competitiv al celorlalte moduri de transport. Unele măsuri, ca reducerea taxelor pentru carburanți sustenabili, sunt prea relaxate, iar CE le oferă statelor membre o mulțime de posibilități particulare de a implementa legislația, ceea ce poate crește competiția neloială între statele membre, aspect care, în opinia TLN trebuie prevenit.

Deci, pentru că este important ca tranziția la un transport fără emisii să se facă realist și cu un cost suportabil pentru transportatori, TLN crede că mai este mult de lucru la Bruxelles și le cere instituțiilor UE să continue să încurajeze firmele de transport să facă tranziția, nu să le penalizeze, ceea ce, cu mixul potrivit de măsuri de sprijin, este posibil.

Articole similare

Ad