AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

TLN solicită CE introducerea codului țării în care intră șoferii în prima pauză, nu imediat după graniță

Intrarea în vigoare a restului de reglementări din Pachetul Mobilitate se apropie și ea este „pe buzele“ multor asociații profesionale ale transportatorilor, chiar și ale celor din țări vestice. TNL (asociația olandeză de transport și logistică) avertizează că, din moment ce de pe 2 februarie toți șoferii de camion trebuie să oprească la graniță sau imediat după pentru a indica manual în tahograf că au intrat în altă țară, asta va duce la haos în frontiere, la emisii de CO2 în plus, nenecesare, și la costuri mai mari pentru operatori. Introducerea manuală a codului unei țări în care se intră este estimată să dureze circa cinci minute.

Plecând de la informațiile obținute de la Rijkswaterstaat (Inspectoratul General olandez pentru Lucrări Publice), TLN estimează că în fiecare zi trec granița Olandei circa 96.000 de camioane, dintre care 14.000 numai pe A67, lângă Venlo. Dacă ele opresc în masă la frontieră sau în același loc de odihnă sau în aceeași benzinărie imediat după graniță, numărul mic de locuri de parcare se va umple imediat. TLN anticipează că mulți șoferi vor prelungi această oprire, de exemplu, pentru a-și lua pauza obligatorie, deci cu atât mai mult se vor umple spațiile existente. Sau ei ar putea opri pe banda de urgență.

Pe de altă parte, dacă șoferii nu respectă noile reglementări și nu introduc codurile țărilor în care intră, ei pot fi amendați, antreprenorii riscă să-și piardă licența, și în plus amenzile sunt contabilizate în registrul ERRU, unde se adaugă puncte pentru diverse abateri. Dar deocamdată nu se arată clar cât de strict se va aplica legea pentru cei care notează codul țării după ce trec de prima parcare.

TLN mai arată că, în condițiile în care un camion consumă circa un litru de motorină pentru a ajunge de la 0 la 80 km/h și emite 3,2 kg de CO2, din cauza acestor opriri 96.000 de camioane vor emite în plus, inutil, 307.000 kg de CO2 pe zi, echivalentul emisiilor anuale ale 15 gospodării, ceea ce contravine țintelor de sustenabilitate decise de UE, inclusiv pentru sectorul de transport: de a reduce cu 55% emisiile de CO2 până în 2030. Iar emisiile nu vor apărea numai la frontierele Olandei, ci în toate țările UE.

La aceste neajunsuri se adaugă și costurile suplimentare pe care le vor avea transportatorii ale căror camioane circulă în mai multe țări, deoarece se știe că în transportul opririle costă.

De aceea TLN îi solicită Comisie Europene să modifice această prevedere, astfel încât șoferii să poată introduce codul țărilor în care intră la prima oprire pe care urmează oricum să o facă, nu imediat după graniță. Cu atât mai mult cu cât acest concept este mult mai clar decât cel de „primul loc unde pot opri“.

Reamintim că această obligație este valabilă numai până la finalul lui 2025, când toate camioanele care merg la internațional vor fi echipate cu tahograf inteligent 2 care, folosind GPS, va înregistrat automat țara în care intră șoferul.

Articole similare

Ad
Ad