Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

TLP: Directiva Detașării va crește costurile cu salariile cu 40-60%

În condițiile în care în mai puțin de șapte luni ar urma să intre în vigoare și restul prevederilor din Pachetul Mobilitate, asociația poloneză de transport și logistică TLN atrage încă o dată atenția asupra impactului negativ pe care acestea îl vor avea asupra operatorilor central și est-europeni, care în prezent realizează circa 60% din transportul internațional din Europa – iar polonezii 24-30%.

Una dintre principalele probleme pe care le vor avea ei se referă, așa cum știți deja, la reglementarea cuantumului și metodei de contabilizare a salariilor șoferilor, conform Directivei Detașării: deoarece salariile conducătorilor auto din aceste țări sunt mai mici decât cele din țările mai dezvoltate economic, există un mecanism de compensare a creșterii costurilor de trai ale șoferilor, în sensul în care ei primesc indemnizații mari, sume forfetare pe noapte ș.a.

Până acum, deoarece aceste beneficii nu au fost legate de cheltuielile reale ale șoferilor, o parte din ele putea fi luată în considerare în calcularea salariului minim cerut în țările unde ajungeau ei, dar din februarie 2022 vor fi modificări, atrage atenția TLP, în sensul că șoferilor estici va trebui să li se acorde același salariu pe care îl primesc șoferii din acea țară pentru o poziție similară, și că nu se va mai ține cont, nici măcar parțial, de sumele plătite pentru întreținerea lor, pentru a se ajunge la salariul minim de acolo.

Astfel, transportatorii care fac cross trade și cabotaj vor trebui să majoreze salariile conducătorilor auto cu câțiva euro/ora de muncă în țara-gazdă, dar vor trebui și să plătească în continuare indemnizații de deplasare și sume pentru masă, cazare etc.

Asta va duce la creșterea costurilor de transport, cu atât mai mult cu cât și taxele sociale și impozitele pe salarii vor fi mai mari, pentru că se vor aplica la salarii mai mari, iar din cauza crizei de șoferi angajatorii vor trebui să achite o parte din taxele angajaților, pentru ca veniturile nete ale acestora să nu se diminueze față de cele de până acum.

Simulările realizate de experții grupului INELO, la solicitarea TLP, arată că în cazuri extreme (pentru transportatori care fac doar cabotaj și cross dock și care plătesc un salariu apropiat de cel minim din Polonia), creșterea costurilor cu forța de muncă poate fi și de 100%. Dar, pentru că transportatorii prestează mai multe tipuri de activități, nu doar cabotaj și cross dock, și plătesc salarii apropiate de media națională din Polonia, nu de salariul minim, costurile cu forța de muncă ar crește de fapt cu 40-60%, ceea ce oricum va duce la profitabilitate negativă.

Articole similare

Ad