Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

TLP: Înlocuirea smart tacho 1 cu smart tacho 2 nu aduce valoare, costă mult și dăunează mediului

În Polonia nu sunt probleme mari legate de disponibilitatea tahografelor, iar prețurile lor nu au crescut atât cât s-a estimat, a declarat pentru revista Tranzit Artur Kalisiak, director pentru proiecte strategice în cadrul asociației poloneze de transport și logistică TLP. Cele mai multe companii membre – pentru că în cazul acestei asociații membrii sunt cei mai mari transportatori din țară – s-au pregătit din timp, mai ales că legislația privind înlocuirea tahografelor a fost publicată în iulie 2020, cu toate datele-limită de pe parcurs. Dar pe piață cele mai multe firme de transport sunt cele foarte mici, iar ele au uneori probleme de bani, de timp sau de informare în legătură cu legislația, sau poate unele au așteptat până în ultima zi să schimbe tahografele sau au sperat într-o amânare.

Dacă în ceea ce privește camioanele înmatriculate înainte de iunie 2019 care fac transport internațional în țări UE firmele s-au pus la punct, Artur Kalisiak declară că nu înțelege de ce până pe 18 august 2025 trebuie să treacă la smart tacho 2 și vehiculele care acum au tahograful inteligent de prima generație. Pentru că este vorba de echipamente de 2-3 ani, care nu au nimic în neregulă, și totuși trebuie să fie scoase din uz și instalate altele, deci operatorii au o nouă povară financiară, fără a obține niciun beneficiu, câtă vreme nu sunt multe funcții în plus. Iar mediul are și el de suferit. „Deci nu văd nimic logic în această situație. Ar trebui să se dea mai mult timp pentru înlocuire. Noi am trimis Comisiei Europene diverse comentarii și sugestii pe această temă, dar majoritatea a decis așa.“ Reamintim că TLP i-a solicitat guvernului polonez să acopere o parte din costul cu înlocuirea tahografelor, dar a fost refuzată. De altfel, „când am vorbit cu firmele membre și cu experții în transport au fost de acord cu un lucru: în ultimii 25 de ani nu am obținut niciun sprijin substanțial de la guvern pentru transport și logistică“.

Articole similare

Ad