Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tot mai multe orașe din Olanda vor avea zone cu emisii zero

De la 1 ianuarie 2025 cel puțin 30 de orașe din Olanda trebuie să aibă o zonă cu emisii zero, așa cum s-a convenit prin Acordul privind Clima, ceea ce înseamnă că toate vehiculele comerciale care vor să intre în acele zone trebuie să nu aibă emisii. Iar din 2030 toate vehiculele, nu doar cele comerciale, care intră acolo trebuie să circule complet fără emisii. Aceste zone și mărimea sunt stabilite de municipalități și anunțate cu cel puțin patru ani mai devreme de data intrării în vigoare, pentru a le da operatorilor suficient timp să se pregătească.

Asociația olandeză de transport și logistică TLN este implicată în dezvoltarea planurilor de trecere la zone verzi, alături de mai multe municipalități, și salută faptul că unele orașe au publicat deja aceste măsuri.

Amsterdam a adoptat în aprilie 2019 Planul de Acțiune pentru Aer Curat, care stipulează că zona dintre centura A10 trebuie să aibă emisii zero până la 1 ianuarie 2025, iar până în 2030 întregul oraș va deveni unul cu emisii zero.

Municipalitatea din Assen a aprobat în aprilie 2020 o zonă cu emisii zero în zona pietonală din prezent, la care se vor conecta alte străzi, și lucrează la un plan pentru o Logistică Urbană cu zero Emisii care se așteaptă să fie semnat în primăvara acestui an.

Delft intenționează să introducă o zonă cu emisii zero pentru logistică pe 1 ianuarie 2025, care va avea exact dimensiunea actualei zone logistice, la care se vor alătura străzi din jur.

În Eidhoven există o zonă verde pentru camioane încă din 2007, iar primăria a luat recent decizia ca întreagă această suprafață, situată în interiorul inelului orașului, să devină o zonă cu emisii zero pentru transportul de mărfuri, iar până în 2030 pentru toate vehiculele.

Haarlem va stabili, începând cu 1 ianuarie 2022, o zonă prietenoasă cu mediul în centrul orașului și în cartierele din jur și de la 1 ianuarie 2025 aceasta se va transforma într-o zonă cu emisii zero. ‘s-Hertogenbosch a adoptat în ianuarie 2021 o decizie de principiu, aceea de a avea, de la 1 martie 2025, o zonă cu emisii zero pentru transportul de marfă.

De la 1 ianuarie 2022 Groningen vrea să extindă intervalul de timp pentru încărcare și descărcare în centrul orașului, zonă care de la 1 ianuarie 2025 va deveni una cu emisii zero.

În Leiden va exista o zonă cu emisii zero de la 1 ianuarie 2025 și aceasta va acoperi o suprafață mai mare decât străzile comerciale al orașului.

Maastricht a dezvoltat în ultimul an un plan de implementare a unei zone cu emisii zero în centru și se așteaptă ca decizia să fie luată anul acesta.

La Nijmegen vor apărea în 2025 zone cu emisii zero pentru logistic urbană, unde aprovizionarea magazinelor se va putea face numai cu vehicule cu emisii zero. Pentru camioane probabil va fi o perioadă de tranziție până în 2030, în urma unor acorduri la nivel național.

În Rotterdam va exista o zonă cu emisii zero din 2025, care va exclude centura, pentru a nu fi împiedicat traficul ce nu are ca destinație orașul, și terenurile industriale cu funcție logistică (potențială) aflate de-a lungul centurii, pentru ca acestea să rămână accesibile tuturor vehiculelor și să se poată dezvolta aici noi hub-uri.

Iar municipalitatea din Zwolle și-a exprimat intenția ca din 2025 aprovizionarea magazinelor, restaurantelor și instituțiilor din centru să se facă în vehicule fără emisii.

Articole similare

Ad