Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Toţi transportatorii sunt încadraţi ca asiguraţi cu risc ridicat

Creşterea tarifelor RCA după falimentul City Insurance afectează în special operatorii de transport marfă şi pasageri. În conformitate cu ofertele primite pentru reînnoirea poliţelor obligatorii RCA, toţi cărăuşii se încadrează acum la categoria „asiguraţi cu risc ridicat”.

Spre deosebire de momentul 2017, acum există soluţii. Mai exact, clienţii care primesc 3 oferte diferite care depăşesc ca valoare tariful de referinţă în clasa de bonusare B0 x factorul N (de 1,36) se pot adresa Biroului Asigurătorilor Auto din România (BAAR), pentru redistribuire.

După validarea solicitării de redistribuire – care poate fi făcută direct de către client sau de către broker – poliţa este oferită „la liber” în piaţă timp de 24 de ore oricărui asigurător intereasat, după care se alocă automat către o anumită societate. Poliţele se încheie pentru acoperirea minimală din lege, iar în aceste condiţii de plafonare a tarifului, de regulă, nu se acordă rate.

Deşi BAAR are prerogativul de alocare a asiguraţilor cu risc ridicat încă din 2017, până în septembrie anul acesta nu au fost primite solicitări de acest fel. Într-o singură lună însă au fost primite peste 1.000 de solicitări, aproximativ 90% dintre acestea fiind pentru camioane şi semiremorci.

Trebuie reţinut că BAAR nu poate acorda rate, iar odată ajuns la asigurător prin această redistribuire nu se mai pot acorda rate, deoarece s-a oferit un tarif mai mic, a atras atenţia Cati Stoican, membru în consiliul de administraţie al Safety Broker, cu prilejul dezbaterii pe RCA din cadrul Galei Tranzit de transport persoane. De asemenea, firmele care fac transport internaţional trebuie să fie atente la ţările exceptate de acoperirea poliţei şi să îşi ia în calcul şi tariful de Carte Verde aferent. „Pentru vehiculele de transport călători de peste 40 de locuri, preţul Carte Verde este de 712 euro, iar între 18 şi 40 de locuri este 664 de euro. De aceea, dacă primiţi o ofertă apropiată de tariful de referinţă este bine de discutat cu brokerul şi de făcut câteva calcule, pentru a fi siguri că veţi avea în final cel mai avantajos preţ”. Pentru clienţii cu poliţe RCA la City Insurance, recomandarea Safety în momentul pronunţării falimentului a fost încheierea imediat a unei alte poliţe şi apoi denunţarea vechii poliţe (încă în vigoare) la City, întrucât, dacă clientul nu a avut daună, se poate restitui o parte din prima plătită de la Fondul de Garantare. „Este bine să se procedeze astfel, deoarece atâta timp cât poliţa rămâne valabilă oferă o acoperire în limita a 500.000 de lei per contract în situaţia producerii unei daune. Pentru firmele de transport marfă sau călători, riscul producerii unui accident în lanţ sau cu victime, care să depăşească acest prag de acoperire, este foarte mare.

Articole similare

Ad