Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transport externalizat, dar auditat permanent

Sa transporti pentru Kaufland este, fara indoiala, o carte de vizita, insa retailerul lucreaza la standarde germane in toate tarile in care si-a dezvoltat afacerea. Incarcarile si descarcarile se fac la ora fixa, iar soferul isi administreaza singur fluxul documentelor, incarcarea/descarcarea si scanarea paletilor. Specialistii Kaufland cunosc domeniul aproape tot atat de mult ca un transportator get-beget, iar scopul lor este de a identifica mereu surse de economisire, nu numai de dragul de a reduce costurile, dar si pentru a ridica optimizarea transporturilor la rang de stiinta.

Una din strategiile de baza este dezvoltarea de parteneriate de lunga durata, fapt pentru care comunicarea cu transportatorii este continua si pregatirea licitatiilor se face pe parcursul intregului an. Acest mod de lucru ii ajuta pe reprezentantii Kaufland sa gaseasca permanent solutii de imbunatatire a livrarii catre magazine, atat din punct de vedere calitativ, aspect ce primeaza in relatia cu partenerii, cat si din punct de vedere al costurilor, ce pot fi reduse prin dezvoltarea unor bune strategii. In final, transportul reprezinta un cost important pentru un retailer, iar fiecare economie se reflecta intr-un pret mai mic la raft si cresterea cotei de piata.

Retailerul german lucreaza cu firme mari de transport cu care are inca de la inceput un parteneriat bun, precum si cu firme mai mici, care se dezvolta odata cu afacerea Kaufland. Este vizata in primul rand o alocare corecta a rutelor de transport corelate cu regiuni administrative si cu flota fiecarui transportator. Se evalueaza real capacitatea partenerului de a garanta respectarea acordurilor. Compania de transport trebuie sa sustina cerintele logistice de livrare in termen si in conditii de 1-2 temperaturi constante. Asigurarea flotei necesare atat pentru volumele totale agreate, cat in special pentru camioanele prevazute cu doua agregate de racire, este principala conditie de colaborare.
Cu mici variatii in functie de perioadele de varf ale anului sau chiar ale saptamanii, Kaufland incarca zilnic circa 150 de camioane in ambele depozite (65/35% intre platformele logistice Ploiesti si Turda).
Strategia retailerului german este de a se extinde si mai mult la nivel national, chiar daca in curand nu mai exista niciun judet fara acoperire in reteaua Kaufland. Pentru eficienta se incearca regionalizarea transporturilor, oferind variante optime pentru fiecare. Kaufland tinteste parteneriate de lunga durata cu transportatorii, ca in Germania, de pilda, unde sunt firme cu care lucreaza de 30 de ani. „In Romania suntem undeva la 40-45% fata de ceea ce Kaufland doreste sa fie pe piata, din punct de vedere al transporturilor. Acum incercam sa ne gasim partenerii”, a declarat Cristian Buciuman, „strategul” transporturilor in cadrul retelei Kaufland.
Cum depozitul din Turda a inceput sa fie folosit si pentru cross-docking, din dorinta de optimizare a transporturilor,

Articole similare