Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

P3 Logistic Parks, dezvoltator, proprietar și manager de proprietăți imobiliare industriale din Europa a înregistrat tranzacții în 2023 pentru o suprafață de peste 170.000 mp în parcul industrial P3 Bucharest A1 din România, marcând cel mai mare volum de activitate generat de companie în ultimii ani pe piața locală.

Portofoliul variat de clienți, în sectoarele de retail, logistică & distribuție, pharma și producție, a fost ocupat în proporție de 40% de mari retaileri și companii FMCG, tot 40% au ocupat și firmele de logistică și distribuție, în timp ce 20% au fost de către companiile din producție, IT și pharma.

Din totalul închirierilor raportate în anul 2023, peste 150.000 mp au rezultat din parteneriatele de lungă durată, iar 20.000 mp din parteneriatele pe termen scurt. Mai precis, 77% din suprafață au fost prelungiri ale contractelor existente printre parteneriatele pe termen lung, 25% au fost extinderi ale spațiului închiriat în cadrul parcului şi 5% au reprezentat chiriași noi.

Dezvoltatorul consideră că interesul clienților pentru clădiri prietenoase cu mediul și soluțiile de energie verde sunt aspecte reflectate în strategia companiei pe partea de ESG. Astfel, toate clădirile din P3 Bucharest A1 sunt certificate BREEAM „Very Good”, fiind singurul parc industrial instituțional din țară cu smart metering pe partea electrică. De asemenea, spațiile includ soluții de iluminat cu tehnologie LED 100% și dispun de instalații de încălzire separate pentru zonele de birouri și depozitare, pentru o gestionare mai eficientă a consumului de energie și un mediu de lucru confortabil și eficient.

Mai mult, parcul industrial cuprinde o infrastructură flexibilă și adaptată pentru o gamă variată de activități industriale, logistice și comerciale, așa cum terminalul feroviar, stația CFR pentru călători, prizele pentru încărcarea mașinilor electrice, atât autoturisme mici, cât și pentru tiruri, stația de înaltă tensiune de 50 MW și sistemele de smart metering.

„Anul trecut a fost un an de succes pentru noi, cu rezultate extraordinare, evidențiate de tranzacțiile semnate, de la reînnoiri contractuale, extinderi, până la diversificarea mixului de chiriași. Atragerea unui nou sector în portofoliul de chiriași, în domeniul producției ușoare, subliniază capacitatea electrică de 50 MW de care dispune parcul, ceea ce constituie un avantaj distinct. Perspectiva anului 2024 este de a ne concentra pe maximizarea portofoliului existent, avansarea strategiei ESG și de a continua în a oferiri servicii de excelență partenerilor noștri.”,

a precizat Cristina Pop, Head of Asset Management P3 Romania.

Wittchen, retailerul polonez specializat în genți, accesorii de călătorie și articole de marochinărie premium, pregătește deschiderea primului său magazin în România.

Magazinul va fi situat în cadrul centrului comercial ParkLake Shopping Center din București, dezvoltat de Sonae Sierra. Tranzacția pentru spațiul în cadrul proiectului a fost intermediată de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.

“România este o piață atractivă pentru retailerii din Europa Centrală și de Est, într-o regiune în care antreprenorii locali au reușit să construiască branduri puternice, cu o prezență activă pe tot continentul, inclusiv în România. În doar câțiva ani, grupurile mai mari de retail, în special cele din Polonia, au devenit jucători importanți pe piața românească. Acest succes încurajează alte companii, care nu sunt încă active în țară, să își extindă afacerile în această parte a Europei, iar Wittchen este doar unul dintre aceste exemple.”, a declarat Dana Radoveneanu, Head of Retail Agency, Cushman & Wakefield Echinox.

Foto: Cushman & Wakefield Echinox

Wittchen are o experiență de peste 32 de ani, iar prezența pe piața din România reprezintă pentru companie a șasea piață pe care activează. Compania poloneză a devenit consacrată ca o afacere de familie și recunoscută ca una dintre cele mai prestigioase mărci din Europa, oferind o gamă largă de produse din piele de cea mai bună calitate.

“Planurile noastre de afaceri și de expansiune în România implică deschiderea de magazine în cele mai performante centre comerciale din țară, deoarece recunoaștem oportunitățile, vrem să fim brandul nr. 1 în ceea ce privește vânzarea de produse premium la prețuri accesibile. Rezultatele obținute de e-shop-ul nostru www.wittchen.ro (deschis anul trecut în decembrie) arată că există spațiu semnificativ pe piață pentru sortimentul nostru. În plus, suntem prezenți și în 39 de piețe din Europa (Amazon, Zalando etc.) cu gama noastră de produse, căutând în continuare noi oportunități de promovare și extindere a brandului nostru pe continent.”, a adăugat Daniel Andruszkiewicz, director comercial Wittchen.

Brandul este renumit pentru produsele sale unice, care includ genți din piele, pantofi, îmbrăcăminte, bagaje și accesorii de călătorie, disponibile în diferite dimensiuni, culori și modele. Wittchen cu peste 30 de ani de experiență, urmează tendințele actuale ale modei și are deja magazine în mai multe țări europene, inclusiv în Polonia (97), Cehia (7) și Ungaria (3) și alte 10 magazine francizate în Ucraina.