AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportatorii nemți reclamă Comisiei interdicțiile discriminatorii de circulație impuse pe autostrada tiroleză Inntal

Pe fondul problemelor masive cu care se confruntă industria transporturilor rutiere în desfășurarea traficului transalpin prin Tirol, Asociația federală a transporturilor rutiere, logistice și de eliminare a deșeurilor (BGL) a inițiat o plângere pentru a raporta o încălcare a legislației UE.

Concret, BGL și numeroase alte asociații europene de logistică și camere de comerț au depus fiecare o plângere formală la Comisia Europeană împotriva interdicției generale de circulație pe timp de noapte a vehiculelor grele pe autostrada Inntal, în vigoare de la 1 ianuarie 2021, și a restricției masive a libertății fundamentale de circulație a mărfurilor în cadrul Uniunii, garantată de tratatele UE, pe care aceasta a provocat-o.

Legea discriminatorie

Tronsonul afectat al autostrăzii Inntal este cea mai importantă legătură rutieră dintre Germania și Italia. Potrivit BGL, interdicția de a conduce pe timp de noapte este o măsură disproporționată care afectează în mod semnificativ interesele economiei. Interdicția de conducere pe timp de noapte a fost introdusă și justificată cu scopul de a îmbunătăți calitatea aerului.

„Cu toate acestea, se obține contrariul: Astfel, reducerea drastică a ferestrelor orare deschise pentru transportul rutier de mărfuri la orele de zi duce la congestionarea inutilă a traficului și are un efect negativ asupra consumului de combustibil și asupra calității aerului din cauza congestiei artificiale”, se arată în avizul BGL.

În plus, interdicția de conducere pe timp de noapte discriminează companiile de transport care își au sediul în afara zonei centrale a Tirolului, deoarece companiile care încarcă sau descarcă în zona centrală a Tirolului sunt scutite de interdicția de conducere pe timp de noapte. Alte moduri de transport, cum ar fi calea ferată, cu capacități mult prea mici, nu reprezintă o alternativă viabilă la transportul rutier.

Comisia Europeană va examina plângerea oficială în termen de 12 luni și va decide dacă va iniția o procedură oficială de încălcare a dreptului comunitar împotriva statului membru în cauză. De asemenea, BGL examinează și intenționează să depună o plângere formală la Comisia Europeană împotriva altor măsuri existente în Tirol, cum ar fi interdicția de circulație și “dozarea” (restrictionarea circulatiei unui numar mai mare de 300/ora in anumite week-end-uri).

Articole similare

Ad
Ad