Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportul de gaze criogenice, un domeniu de viitor

Pentru TreiRo volumul de activitate din 2020 a fost la nivelul din 2019, dar nu pentru că pandemia nu a afectat piața de transport de produse petroliere, de gaz lichefiat și de butelii, ci pentru că firma a adăugat la aceste domenii de activitate unul nou: transportul de gaze criogenice.

Până în 2019, transportul de produse petroliere standard, benzină și motorină, reprezenta circa 90% din volumul total al companiei, iar în prezent a ajuns la 75%, restul fiind deținut de contractele noi pentru transport de gaze criogenice. Firma a avut la un moment dat și o divizie de transport de produse alimentare pentru Lidl, dar între timp a renunțat la această activitate.

Gazele criogenice (oxigen, azot, hidrogen, dioxid de carbon) se folosesc în spitale (oxigen medical) sau în producție, deci dacă economia își revine producția va crește și comenzile de transport vor fi și ele mai mari. Iar în cazul produselor petroliere la fel, când crește producția cresc numărul de locuri de muncă, nivelul de trai și mobilitatea, deci și nevoia de transport de carburant.

Transportul de gaze criogenice se face la temperaturi foarte scăzute, de la -100 până la -200 OC, în semiremorci cisternă mult mai scumpe decât cisternele pentru produse petroliere, și a căror întreținere este mai costisitoare, însă care au și o durată de viață mai mare. Din cauza investiției uriașe, dar și pentru a se asigura de starea lor tehnică și de respectarea condițiilor de transport, toate firmele din lume din acest domeniu au propriile lor cisterne, așa cum explică Simone Sala, directorul general TreiRo. În ceea ce privește cele 130 de cisterne pentru produse petroliere și pentru gaz și cele 10 vehicule pentru transport de butelii, ele aparțin toate companiei de transport, alături de 150 de camioane.

Articole similare

Ad