Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportul de pasageri, in lupta pentru supravietuire

Transportul international de pasageri este al doilea mare segment exportator de servicii din industria romaneasca. Din pacate, cursele turistice intracomunitare sunt blocate in procent de 100%, in timp ce pe cursele turistice externe cu clienti romani se inregistreaza o scadere de 90% fata de perioada similara a anului trecut, se arata intr-un comunicat de presa FORT.

Dupa un restart mult asteptat la inceputul lui mai, cursele regulate internationale de pasageri sunt din nou in scadere dramatica, cu 70% comparativ cu 2019. „Nu mai exista pasageri catre Romania, ceea ce presupune ca returul se face cu maximum 20% din locuri ocupate. In plus, pirateria cu pasageri si coletarie este un impediment serios pentru operatori”.

La national, transportul ocazional/turistic inregistreaza o scadere de peste 90% fata de media semestriala a ultimilor ani. In cazul transportului regulat interjudetean de pasageri se lucreaza la o capacitate de maximum 30%, in conditiile in care foarte multe curse sunt in continuare suspendate, iar numarul de pasageri pe cursele active este in scadere cu 70-75%.
La transportul judetean de pasageri se lucreaza la capacitate de 80-90% din total curse, insa, si aici, cu un numar de pasageri semnificativ redus (60-70% fata de 2019). „Concurenta neloiala din partea companiilor de transport apartinand autoritatilor locale sau asociatiilor de dezvoltare intercomunitara este o mare problema. In acelasi timp, se mentine haosul la nivel legislativ, dar si o presiune uriasa din partea autoritatiilor”, se subliniaza in comunicatul FORT.

Transportul de tip „naveta” este putin afectat in comparatie cu 2019, in timp ce transporturile de tip „transfer aeroport” lucreaza la o capacitate mica in raport cu reducerea drastica a numarului de pasageri, de peste 60% fata de perioada similara a anului trecut.

Potrivit FORT, 95% din operatorii de transport care si-au redus activitatea de la debutul starii de urgenta au optat pentru solutia somajului tehnic, insa acum majoritatea regreta aceasta actiune si spun ca nu pot face fata lunilor care vin. Cei mai multi transportatori acuza faptul ca programul IMM Invest a fost prost gandit, lipsit de transparenta si de echilibru, astfel ca nici macar 10% din firmele membre FORT nu au putut trece in etapa finala pentru a accesa sumele necesare continuarii activitatii. In perioada urmatoare, solutiile asteptate de la guvernanti sunt reducerea TVA-ului aplicabil in cazul serviciilor de transport, suspendarea taxelor de drum si reducerea gradului de impovarare fiscala in privinta salariilor, pentru a creste salarizarea in acest sector de activitate.

Articole similare

Ad