![](https://traficmedia.ro/wp-content/uploads/Evolutia-activitatii-recente-1.png)
FNTR (Federația Națională a Transporturilor Rutiere din Franța) și-a prezintat tradiționalul studiu economic pentru trimestrul al treilea al anului, realizat pe baza interviurilor cu manageri din domeniu, din care reiese că activitatea a stagnat, nu a avut nicio îmbunătățire față de trimestrul al doilea, și că nici în ultimul trimestru din 2024 nu sunt așteptate îmbunătățiri. Prin urmare, activitatea scade constant de la jumătatea lui 2022 încoace.
Indicatorul care măsoară evoluția forței de muncă din ultimele trei luni a scăzut, ca și cel care măsoară prognozele pentru trimestrul al patrulea, ambele fiind sub mediile lor pe termen lung și cu mult sub nivelul atins în timpul crizei sanitare. Potrivit celui mai recent sondaj realizat de institutul francez de statistică INSEE, în iulie 2024 48,8% dintre transportatori se confruntau cu dificultăți de recrutare, comparativ cu aproape 60% cu un an mai devreme.
Și investițiile sunt în scădere față de trimestrul precedent și rămân cu mult sub nivelul mediu, ele vizând mai ales reînnoirea flotelor.
Gradul de nemulțumire al antreprenorilor privind situația companiilor lor crește, 60% dintre ei declarându-se nemulțumiți și 21% neștiind exact ce să răspundă. Indicatorul referitor la incertitudinea resimțită de antreprenori este în creștere după trei lui de stabilizare și după ce atinsese cel mai înalt nivel în aprilie 2024. Iar barometrul FNTR privind situația companiilor este la cel mai scăzut nivel de după scăderea lui istorică din perioada pandemiei de Covid-19, mai ales din cauza scăderii volumelor și marjelor de profit, pe fondul creșterii accentuate a costurilor și scăderii tarifelor de transport.
În ceea ce privește starea generală a economiei franceze, sondajul INSEE din septembrie arată un climat de afaceri stabil în producție, slab și departe de media pe termen lung în sectorul agroalimentar, stabil în fabricarea bunurilor de capital și în scădere, pentru a patra lună consecutivă, în producția de mașini și echipamente, unde a atins cel mai scăzut nivel din august 2020 încoace. În ceea ce privește fabricarea echipamentelor de transport, indicatorul climatului de afaceri este stabil, cu mult peste media pe termen lung, industria auto crescând din nou și apropiindu-se de medie. În fabricarea altor tipuri de echipamente de transport vedem o scădere ușoară, dar rezultatul este încă peste medie.
În septembrie 2024, climatul de afaceri din industria construcțiilor este din nou la un nivel jos și se estimează că la final de an se va apropia de cele mai scăzute valori din ultimii patru ani, atinse în iulie 2024.
![](https://traficmedia.ro/wp-content/uploads/Evolutia-activitatii-viitoare.png)