
Anul trecut, transporturile maritime au consumat 9,8 milioane de tone de combustibil în Rotterdam, o scădere moderată față de 9,9 milioane de tone în 2023. În 2024, cererea de păcură, motorină maritimă și alți combustibili a fost cu 0,9% mai mică decât în 2023. Este de remarcat faptul că, în 2024, cererea de LNG a revenit la nivelurile anterioare, după o scădere în timpul perioadei de creștere a prețurilor la gaze. Cu un total de 0,94 milioane m3, cererea de LNG a crescut cu 52% în comparație cu 2023, când au fost achiziționate 0,62 milioane m3.
În urma aprovizionării inaugurale cu bio-metanol în portul Rotterdam în 2023, cererea de bio-metanol a crescut brusc în 2024, atingând aproape 4.000 de tone, o creștere remarcabilă față de 750 de tone în 2023.
Cererea de biocombustibili în 2024 a prezentat o ușoară creștere în prima jumătate a anului, urmată de un declin puternic în a doua jumătate. Acest lucru a fost evident în special în ceea ce privește cererea de amestecuri bio VLSFO, cel mai mare dintre amestecurile bio. Principala cauză a fost disponibilitatea crescută a biocombustibililor amestecați în Asia, ca urmare a impunerii de către Uniunea Europeană a taxelor antidumping asupra biocombustibilului chinez.
Cu toate acestea, cererea de biobenzine a rămas neschimbată față de 2023, la 750.000 de tone.