Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Trebuie sa reducem poluarea!

Dupa eliminarea taxei de prima inmatriculare, pe motiv ca ingradea accesul la piata unica, importurile de autovehicule rulate din Occident au crescut de la an la an intr-un ritm galopant: autoturisme, autobuze, camioane, orice. Preturile sunt foarte accesibile, mai ales la autoturisme, dar si la vehiculele comerciale, din cauza presiunii pe care statele vestice o pun pe reducerea poluarii. La noi insa, liniste si pace. Se tranzactioneaza masini si cu cateva sute de euro, drumurile tarii sunt pline de „pirati“ (in ciuda eforturilor politiei de a stopa fenomenul), iar transportul de calatori este in agonie din cauza lipsei de pasageri.
Taxa Oxigen, initiata (nefericit) de Primaria Capitalei la inceput de an electoral, probabil ca va muri din fasa, pentru ca nimeni nu este de acord sa plateasca bani in plus, astfel ca sondajul de opinie a avut rezultate dezastruoase. Ceva trebuie facut pentru reducerea poluarii, insa cu o buna comunicare privind destinatia banilor incasati dintr-o eventuala taxa sau chiar impozit auto (calculat nu doar in functie de capacitatea motorului, ci si de norma Euro).
De asemenea, este foarte important sa profitam de banii pe care Uniunea Europeana ii pune la bataie pentru ecologizare. Iar achizitiile de autobuze electrice si hibride din ultimul timp reprezinta un pas inainte. E bine de stiut ca CE a validat planul Romaniei de a sprijini crearea unei retele de statii de reincarcare pentru vehicule electrice, cu finantare sub forma de ajutor de stat. Schema, cu un buget de 53 de milioane de euro pentru perioada 2020 si 2025, ar putea stimula investitiile in statii de reincarcare pentru autovehicule hibride si electrice in toata tara. Programul este deschis tuturor operatorilor economici care indeplinesc anumite criterii dinainte stabilite. Beneficiarii vor fi selectati prin procedura de licitatie deschisa si transparenta, iar ajutorul va fi dat sub forma de subventii. Comisia considera ca masura va incuraja trecerea la vehicule cu emisii scazute, in conformitate cu acordul „European Green Deal“. Prezentat in decembrie 2019, acesta din urma stabileste strategia prin care Europa poate ajunge primul continent neutru climatic pana in 2050, daca va reduce cu 90% emisiile din transport.
In urmatorii doi ani, Romania ar putea atrage fonduri europene si pentru construirea de parcari pentru vehicule comerciale, de care avem mare nevoie in toata tara. Trebuie doar sa facem proiectele si sa accesam banii.

Articole similare