In cadrul conferintei UNTRR a participat Alper Özel, vicepresedintele Comitetului Executiv al UND (Uniunea Transportatorilor Internationali din Turcia), care a pledat in favoare eliminarii restrictiilor din calea camioanelor turcesti.
Pietele principale de import pentru transportatorii turci sunt Germania, la mare distanta de Irak, Italia, la mare distanta de Romania, Franta, Iran, Grecia, Turkmenistan si Polonia.
Dar transportatorii turci sunt discriminati in UE, in special in Austria, considerata un fel de „Mare Zid Chinezesc“ in calea lor, si in Italia, care acorda doar 6.000 de autorizatii de tranzit, astfel ca peste acest numar camioanele turcesti trebuie sa foloseasca Ro-Ro pe ruta Italia-Austria-Germania pana in Franta, adica mai mult cu 1.000 km, ceea ce inseamna mai multa poluare.
Din Turcia in UE sunt cinci drumuri principale, a mai aratat Alper Özel, si toate necesita autorizatii pana la destinatie. Iar din cauza numarului limitat de autorizatii transportatorii turci sunt obligati sa foloseasca drumuri pentru care nu e nevoie de acestea, in loc de drumuri convenabile. Nici uniunile vamale nu functioneaza bine din cauza autorizatiilor, de aceea schimbul reciproc de marfuri a devenit mai scump din cauza unor politici protectioniste, si mai ales al unor restrictii de tranzit impuse in teritoriul vamal al UE, ceea ce face sa nu se atinga beneficiile dorite de ambele parti.
Alper Özel a mai explicat ca Turcia ofera o ruta sigura si convenabila intre Europa si Orientul Mijlociu, ceea ce constituie un avantaj major pentru industria de logistica in general, cata vreme productia se muta din vest spre est, ceea ce inseamna ca e nevoie de rute noi si de o schimbare a planificarii. Astfel ca prioritatea guvernelor din regiune este sa imbunatateasca legaturile de transport si sa faciliteze operatiile logistice pentru a obtine o crestere sustenabila.