Automotive Investment Corporation (AIC) a initiat in 2014 un parteneriat cu Bas Trucks si a reusit astfel sa vanda aproape 800 de vehicule rulate, dar si pe celelalte segmente pe care activeaza – service multimarca, piese de schimb, carosare si vanzare de vehicule noi de salubritate – anul trecut a fost foarte bun. Iar de la 2015 se asteapta noi cresteri in toate domeniile, dar mai ales consolidarea increderii clientilor, astfel incat acestia sa nu mai creada ca e nevoie sa mearga neaparat in Olanda pentru a cumpara un vehicul rulat.
Asa cum explica Stefano Albarosa, CEO AIC, parteneriatul cu Bas Trucks, care reprezinta una dintre cele trei directii de dezvoltare ale companiei in 2014, a mers foarte bine nu doar economic, in sensul ca s-au atins obiectivele propuse, ci si din punct de vedere al know-how-ului deprins de firma romaneasca si al nivelului de eficienta atins. Asta pentru ca „vanzarea de vehicule rulate nu are nimic in comun cu vanzarea de vehicule noi si daca le tratezi la fel, daca adopti aceeasi strategie, pierzi bani. Una dintre diferentele importante dintre cele doua categorii este ca la vehicule rulate pretul fluctueaza – mai ales in jos, dar uneori si in sus. De exemplu, pretul camioanelor 8×4 a scazut constant de-a lungul anului, dar in noiembrie a crescut cu 10-15%, deoarece au inceput constructiile de drumuri in Bulgaria si firmele de acolo aveau nevoie de astfel de modele. Deci trebuie sa faci mereu evaluarea stocului. A doua diferenta este ca la vehicule uzate produsele nu sunt standard, nu le vinzi din catalog, si nici nu poti sa oferi garantie pentru ele. In plus, la vehicule rulate cunoasterea modelului respectiv e foarte importanta, pentru ca trebuie sa-l vinzi de doua ori: o data cand clientul se intereseaza de el telefonic si a doua oara cand vine sa-l vada.“
Un alt aspect de care trebuie sa tina cont o firma care se ocupa de vanzare de vehicule rulate este acela ca, daca stocul nu se roteste de 5-6 ori pe an, apar pierderi, dar acestea nu se vad, deoarece cresc treptat, cu fiecare zi care trece. Si la final de an un stoc mare nu mai valoreaza atat de mult cat s-a platit pentru achizitia masinilor respective. AIC avea in decembrie 2014 un stoc de 60-70 de vehicule comerciale rulate si vindea 80-90 de unitati/ luna, deci rotatia se facea de aproape 12 ori pe an.
Daca afacerea de vanzare de vehicule rulate este complementara celei de vanzare a vehiculelor noi, mai precizeaza Stefano Albarosa, e mai usor, dar cele doua trebuie tratate tot distinct.
Parteneriatul cu Bas Trucks mai permite firmei romanesti sa-si creasca oportunitatile de afaceri prin accesul pe care compania olandeza il are la mai multe piete din lume. Asta deoarece profitul nu se face cumparand si vanzand vehicule pe aceeasi piata, ci cumparand de unde poti oferi un pret mai mic si vanzand unde poti incasa un pret mai mare. De exemplu, in prezent este mai avantajos sa cumperi autotractoare din Europa de Vest si sa le vinzi in Romania si sa cumperi …