Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un moment foarte bun pentru vânzarea de vehicule rulate

Cefin Trucks a organizat, la jumătatea lunii trecute, o nouă ediție a Camion Fest, eveniment deja tradițional, dedicat celor interesați de oferte speciale de achiziție/trade in de vehicule rulate și care își propune, așa cum declară CEO-ul companiei, Stefano Albarosa, „să avem un timp de calitate cu clienții noștri și chiar să ne distrăm împreună. Nu e ca și cum nu știm unde sunt sau cum se ajunge la ei, sau ca și cum nu putem trimite, printr-o simplă apăsare de buton, un mail la mii de firme. Dar e altfel când ne întâlnim într-un cadru relaxat.“ Evenimentul are loc în contextul în care Cefin a vândut deja circa 350 de camioane noi și estimează să ajungă la 750-800 până la final de an, și în care și segmentul second-hand este pe val ca volume și preț. Cu această ocazie compania a anunțat și dezvoltarea unei noi divizii de camioane Ford Tucks rulate.

Cefin Trucks are o experiență foarte bogată pe piața de vehicule comerciale grele rulate, existând câțiva ani, din 2012 până în 2016, când aceasta a fost activitatea sa de bază, și ulterior în portofoliu au intrat camioanele noi Ford Cargo. Iar 2021 constituie, așa cum declară Stefano Albarosa, „un moment foarte fericit pentru noi în calitate de vânzător de vehicule second-hand, datorită termenelor mari de livrare pentru mașinile noi“.

Concret, vânzările de vehicule rulate ale companiei au crescut cu peste 30% față de perioada similară a lui 2020, fiind de 60-80 de unități/lună.

Cefin are în permanență circa 180 de semiremorci și camioane rulate – autotractoare, vehicule de construcții și vehicule speciale, din ultimele două categorii fiind, conform declarațiilor reprezentanților săi, singura firmă din România care are stoc, deoarece de obicei acestea se folosesc până se casează. Când se pot găsi însă, achiziția lor este avantajoasă, deoarece prețul este de 30.000-40.000 de euro, pe când unele noi costă mult mai mult. Din cele 180, circa 15 erau, la jumătatea lui iunie, Ford Trucks, de obicei autotractoare: abia de curând s-au întors câteva basculante din 2017-2018 și betoniere din 2015.

Unele vehicule provin din buy back, altele din trade in (circa 20, deoarece Cefin vinde de puțini ani camioane noi Ford Trucks, iar în primul an a fost vorba de doar 160; dar în timp proporția va crește) sau de la firmele de leasing. Iar dacă un client caută o specificație care nu există pe stoc aceasta poate fi căutată pe piața liberă, „dar cu atenție, deoarece avem foarte multă grijă de imaginea noastră. Și oricum le pregătim bine înainte de a le revinde.“

Interesant este faptul că, așa cum subliniază Paul Drăniceanu, directorul Diviziei de Camioane Rulate din cadrul Cefin, multe firme, mai ales dacă fac transport intern, preferă Euro 5 decât Euro 6, deoarece au consum mai bun și electronică mai puțină. De aceea uneori mașinile mai vechi sunt mai scumpe, mai ales că sunt foarte cerute și pe piața arabă, unde electronica nu rezistă din cauza temperaturilor foarte ridicate, și sunt și final de gamă, deci perfecționate la maximum.

Dar e foarte greu să le găsești, și în general e greu să găsești orice tip de camion second-hand, mai ales în România, deoarece firmele nu au mai făcut achiziții în 2020 și nici nu au restituit mașinile la finalul contractului de leasing, ci le-au prelungit durata de folosire. Cele mai multe camioane provenite din țară sunt autotractoare, iar de la extern basculante și betoniere. În străinătate se găsesc și autotractoare, dar la prețuri foarte mari.

Nu numai o gamă completă, ci și un serviciu complet

Camioanele rulate comercializate de Cefin pot beneficia de finanțare până la șapte ani, în funcție de vârstă, sau de 3-6 rate, dacă sunt mai vechi, și, „contra unui cost rezonabil“, de garanție de trei, șase sau nouă luni pentru trenul de rulare. În funcție de marcă însă, garanția este valabilă în orice service din rețeaua Cefin (pentru Ford Trucks) sau numai în service-urile proprii (celelalte mărci).

Totul deoarece „facem tot ce putem pentru a facilita vânzarea și vrem să oferim nu numai o gamă completă de vehicule, ci și un serviciu complet. Să fim și de acum înainte un partener foarte responsabil, care propune un serviciu de asistență tehnică de înaltă calitate și garanție chiar și pentru modele mai vechi, deoarece un client care vrea un camion rulat are emoții în legătură cu modul în care va funcționa în primele luni“, detaliază Stefano Albarosa.

De folos în demersul de a oferi vehicule cu nivel tehnic bun este și faptul că toate camioanele Ford Trucks vândute în România de când Cefin este unic importator și distribuitor au fost echipate cu sistem de management Viasat, astfel că se știe despre ele cine și cum le-a folosit și de ce intervenții în service au beneficiat.

De altfel, aici sunt în joc și imaginea și credibilitatea Cefin, și acesta este încă un motiv temeinic de a nu pune pe piață un vehicul care nu merge. De aceea nu sunt cumpărate camioane defecte, lovite sau cu șasiu strâmb. Iar 80% dintre ele intră oricum în service și se face măcar schimbul de ulei și de anvelope.

Compania are în ofertă și ReFord, camioane Ford rulate cu garanție inclusă în preț, și, fiind și furnizor de servicii de reparație de vehicule noi și rulate, clienților care doresc o mașină îmbunătățită li se poate include în pachet, contra cost, absolut orice vor, inclusiv schimbarea culorii cabinei.

Prima creștere de preț din 2011 încoace

Nu numai volumele sunt foarte bune acum pe piața second-hand, ci și prețul, deoarece acesta a crescut în ultimul timp și la vehiculele noi, pe fondul scumpirii materiei prime, dar și pentru că cererea este foarte mare și oferta nu se ridică la același nivel.

În plus, Stefano Albarosa întrevede și un val de inflație. În ceea ce privește prețurile camioanelor noi Ford, acestea sunt cu 1.800-2.500 de euro mai mari (creșterea e mai mare la modelele 8×4, unde se folosește mai mult material).

O problemă însă este aceea că firma pierde clienți deoarece nu le mai poate propune prețurile de la camioane rulate din 2020, „când le spuneam să cumpere, deoarece nu vor mai găsi niciodată prețurile de atunci“. Acum, pe de altă parte, este pentru prima dată când prețurile la vehicule rulate cresc, după 2011, așa cum subliniază Paul Drăniceanu.

Acesta estimează totuși că spre final de an ele vor scădea, pentru că totul se ajustează în timp.

Închirierea este rentabilă doar pe termen mai lung

Cefin Trucks se gândește să ofere vehicule și spre închiriere, pentru a le valorifica pe cele mai vechi de pe stoc, dar legislația este greoaie, la cele de peste 3,5 t este nevoie de licență, care se obține de către transportator după ce o înmatriculează Cefin, ceea ce crește costurile și face ineficientă închirierea pe termen scurt. Cu atât mai mult cu cât pentru înmatriculare este nevoie de investiții în anvelope și de reparații mai costisitoare, ceea ce, la fel, crește prețul.

750-800 de camioane noi în 2021

Stefano Albarosa se așteaptă ca Cefin să vândă anul acesta 750-800 de camioane noi, în condițiile în care primele șase luni ar urma să se închidă cu circa 350 (50 de autotractoare on-road, 80 de vehicule municipale și 230 de mașini de construcții), iar al doilea semestru este de obicei mai bun.

În 2020 media vânzărilor a fost de 30-40 de unități/lună, iar în 2021 este de 50-60, obiectivul fiind de a ajunge la 75-80 până la final de an, mai ales că și modelul pentru transport de mărfuri generale pe distanțe lungi este tot mai apreciat și au apărut primele livrări de flote substanțiale, dintre care cea mai mare, de 76 de unități, către Tir Express, se va face în a doua parte a anului.

Un alt motiv de mulțumire este acela că, deși vânzările de autotractoare au crescut mult în România, iar Ford Trucks nu are o cotă atât de mare la noi pe acest segment (3,8% și își propune să ajungă la 7-8%), cota per total se menține la 11%, deoarece la construcții și vehicule speciale un camion din patru vândute în țară este Ford.

Modelul nou de autotractor, cu transmisie nouă, care permite reduceri importante de consum, este disponibil pentru livrare, și, „deși mai sunt câteva detalii de pus la punct, este deja foarte matur, fiabil și competitiv nu numai ca preț, ci și ca performanțe“.

Cefin are întotdeauna pe stoc camioane noi de construcții și speciale – basculante, betoniere, mixere, dumpere, gunoiere, skip loadere ș.a. – pentru că nici nu se pot vinde astfel de modele fără stoc, iar pentru comenzi mai mari sau pentru specificații diferite termenul de livrare este de 10-12 săptămâni pentru camioane de construcții și municipale și pentru autotractoare livrările se reiau în septembrie, deoarece fabrica este închisă în iunie și iulie din cauza lipsei de microcipuri. Iar aici Stefano Albarosa clarifică ceea ce este, din punctul său de vedere, principala problemă a producătorilor de autovehicule: nu lipsa de capacitate, cum se spune uneori – Ford Trucks poate produce 415.000 de unități/an – sau cererea prea mare – „numai în 2007 au fost comenzi atât de mari, cu 40% mai multe decât în 2006, încât să nu exise capacitate, dar acum nu suntem acolo“ – ci lipsa anumitor componente.  

Articole similare