Cristian Codarean remarca faptul ca in forma discutata in TRAN in ianuarie 2020 este prevazut faptul ca Roma I se aplica daca dupa un an de activitate mai mult de 10% dintre angajati au contracte de angajare guvernate de legile altor state decat statul unde este inregistrata compania. Si atunci firmele trebuie sa raporteze aceasta situatie autoritatilor competente si vor fi considerate ca prezentand risc ridicat. De aici Cristian Codarean deduce ca se va institui o comisie care va analiza periodic cat timp a lucrat un sofer in afara tarii lui, „ceea ce chiar este de speriat. Deocamdata nu se stie daca «autoritatile competente» le vor ridica licenta la nivel international sau le vor interzice accesul la profesie firmelor ai caror soferi lucreaza mai mult de 10% in alta tara decat cea de origine. Inca e neclar si cred ca de aici vine cel mai mare pericol“, cu atat mai mult cu cat aceasta prevedere nu a aparut pana acum in discutie si nu a fost dezbatuta.
Din 2020 tot mai multe camioane, inclusiv mai vechi, vor avea tahograf inteligent, deoarece cand vor merge cu tahograful digital la verificare vor trebui sa il schimbe, deci intr-un an vor exista suficiente date despre fiecare vehicul, cate zile a stat in fiecare tara si in tara de origine, si investigandu-se cati soferi l-au condus se va determina cat au petrecut acestia in afara tarii de origine. Deocamdata nu se precizeaza ce se va intampla cand se depaseste procentul stabilit de lege, daca se vor recalcula salariile fara a se tine cont de diurna – care nu este asimilata venitului, deoarece nu are forma fixa, ca diurna germana – se vor ridica licentele sau se vor da alte sanctiuni. In orice caz, acesta reprezinta, in opinia lui Cristian Codarean, principalul motiv de ingrijorare adus de Pachet, mai ales ca nu a fost o problema dezbatuta pana acum, „deci e clar ca fix aici se urmareste ceva“.