La trei ani de la lansare, modelul T din oferta Renault Trucks a suferit deja o innoire semnificativa, care il face chiar mai eficient decat inainte din punctul de vedere al costurilor de operare, imbunatatirile aduse sasiului si lantului telematic permitand, in functie de versiune, o reducere cu 2% a consumului de carburant si sporind sarcina utila cu pana la 114 kg comparativ cu modelul de pana acum. Tot in premiera, producatorul francez prezinta Optivision, un sistem predictiv de cruise control cu GPS care ajuta si el transportatorii in demersul de a-si creste eficienta.
Lansat in vara lui 2013 si votat Camionul Anului 2015 de catre jurnalistii europeni din presa de specialitate, modelul T de la Renault Trucks s-a bucurat imediat de aprecierile clientilor in special pentru calitatea constructiei si eficienta lui energetica, astfel ca, asa cum explica managerul pentru gama Long Distance, Sophie Riviere, „am continuat sa lucram pe trei directii pentru a creste eficienta: imbunatatirea aerodinamicii, reducerea greutatii proprii si incurajarea conducerii economice prin intermediul unui sistem predictiv de navigatie GPS“.
Imbunatatirea aerodinamicii s-a inspirat din cea mai recenta experienta Renault Trucks realizata prin intermediul vehiculului experimental Optifuel Lab 2, ce a condus la un spoiler optional incorporat sub bara de protectie, care poate directiona curentul de aer de sub camion si reduce considerabil rezistenta aerodinamica. In plus, T 2016 are un nou deflector pe acoperis, mai inalt, fara rama metalica, si datorita lui camionul taie mai usor aerul.
In ceea ce priveste sasiul, mai multe componente au fost redesenate sau li s-a redus greutatea proprie, pentru a spori sarcina utila: o noua axa directoare si imbunatatirile aduse suspensiei pneumatice au diminuat masa vehiculului cu mai multe kilograme, iar clientii au acum si posibilitatea de a echipa autotractoarele cu o sa de cuplare din aluminiu.
Si motoarele DTI 11 si DTI 13 au beneficiat de un upgrade care le permite sa isi imbunatateasca substantial combustia si, astfel, sa isi diminueze consumul de combustibil. Toate respecta standardele Euro 6 etapa C, care vor deveni obligatorii de la 31 decembrie 2016. In cazul lor, cea mai importanta noutate este introducerea unui sistem de injectie common rail pe DTI 13, dupa ce fiabilitatea si eficienta acestuia pe versiunile de 11 l au convins inginerii Renault Trucks ca ar fi interesant de montat si pe modelul de 13 l, in special pentru transportatorii care opereaza pe trasee cu multe pante sau care lucreaza cu incarcaturi grele. Motoarele sunt cuplate cu o noua generatie de cutii de viteze automatizate Optidriver.
Renault Trucks propune acum si cateva servicii noi, menite sa scada consumul de carburant. Unul dintre acestea este sistemul predictiv de cruise control Optivision, conectat la GPS, care face posibila adoptarea unei trepte de viteze, a unei acceleratii si a unei viteze corespunzatoare traseului urmat si care, atunci cand camionul ruleaza in panta, va profita cat se poate de mult de inertia acestuia, iar cand ajunge in punctul cel mai inalt al rampei vehiculul ramane in cea mai economica treapta de viteza, deoarece stie ca urmeaza o panta. In timpul fiecarei calatorii, sistemul inregistreaza traseul, nu numai pentru camionul respectiv, ci si pentru toate celelalte echipate cu Optivision care au urmat un itinerariu similar, si astfel se pot obtine economii de combustibil inca de prima data cand un camion parcurge o anumita ruta, daca un altul echipat cu acest sistem a parcurs-o anterior.
In plus, achizitionand pachetul Fuel Eco+, care combina Fuel Eco (modul Power inhibat de limitare a puterii, eco-cruise control cu sistem Optiroll, compresor de aer decuplabil, pompa de directie cu flux variabil si sistem de oprire automata a motorului) cu Optivision, transportatorii pot reduce consumul cu pana la 5%.