Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad

Un nou targ de constructii, marca ADUC

Desi in ultimii ani producatorii de utilaje, camioane, remorci si suprastructuri de constructii au venit pe piata cu multe noutati, inovatii si imbunatatiri, companiile din domeniu, in special membrii ADUC, au considerat ca prezenta lor nu prea isi are rostul la targurile de specialitate organizate in Romania in ultimii ani, care pe de o parte aproape ca si-au pierdut specificitatea, iar pe de alta ofera spatii necorespunzatoare la preturi exagerat de mari. Ca atare, pentru a crea un mediu propice revigorarii relatiilor comerciale si parteneriatelor de afaceri autohtone din constructii, ADUC vine cu initiativa organizarii unui targ dedicat (UTICAM), in perioada 25-29 aprilie, in zona comerciala Baneasa, eveniment la care vor participa atat distribuitori de utilaje si de camioane pentru constructii, cat si companii din domenii conexe.

Expozitia isi propune sa prezinte pietei din Romania toate solutiile tehnologice si produsele noi, aparute in perioada 2008-2012. Targul, ce se va desfasura pe o suprafata de aproximativ 25.000 m2, va gazdui circa 60 de expozanti, intre care Terra Romania, Volvo Romania, Bergerat Monnoyeur, Case Utilaje de Constructii, Marcom, Bret, Ret Utilaje, Cosim, Memimpex, Romned, RomDril, Ircat, Tractor Proiect, TTA si CDP Acces, toate acestea confirmand deja prezenta.

Un targ dedicat, cu public tinta
„Nivelul actual de dezvoltare a pietei utilajelor si vehiculelor din constructii, coroborat cu semnele de revenire economica aparute in ultima perioada, ne-au creat convingerea ca este momentul oportun pentru initierea unui eveniment menit sa revigoreze relatiile comerciale si parteneriatele de afaceri in domeniul importului si distributiei de camioane si utilaje”, a precizat Petre Babiceanu, presedintele ADUC, care este de parere ca expozitiile din ultimii ani nu au reusit sa ofere conditii corespunzatoare nici din punct de vedere al spatiului alocat, nici al serviciilor asigurate, iar costurile participantilor au fost nejustificat de mari. Totodata, „de la an la an, aceste expozitii si-au pierdut specificul si au avut o adresare tot mai larga si catre segmente tot mai variate, fapt ce afecteaza insusi scopul participarii la un astfel de targ”, a mai spus acesta.
Initiativa ADUC de a se implica anul acesta in crearea unui astfel de targ se datoreaza in principal faptului ca atat distribuitorii de utilaje de constructii, cat si alte societati avand profiluri conexe, au resimtit in ultima perioada necesitatea aparitiei si dezvoltarii unui targ profesionist, dedicat in totalitate domeniilor sus-mentionate si pietelor aferente.
„Consideram ca un targ specific, organizat in stricta conformitate cu cerintele participantilor, poate aduce beneficii reale distribuitorilor de utilaje si echipamente de constructii pe parte de promovare a noilor produse, de comunicare catre piata a solutiilor destinate sprijinirii clientilor in timp de criza economica (raport calitate-pret, metode de finantare etc.)”, a mai spus Babiceanu. Practic, cu aceasta ocazie, fiecare companie participanta se va putea autoevalua in raport cu concurentii sai si totodata cu segmentul de piata pe care il vizeaza, avand in acelasi timp posibilitatea stabilirii unor contacte informationale si de afaceri.

Costuri de participare mai mici cu 40% decat la targurile traditionale
Organizatorii au estimat ca UTICAM va veni cu costuri de participare mai mici cu aproximativ 40% fata de traditionalul Construct Expo si cu vizitatori mai bine selectati.
„Ne bazam pe o promovare profesionista, facuta de o firma specializata in servicii de organizare, precum si pe o mediatizare care sa aduca public interesat de segmentul pe care il reprezentam”, a precizat presedintele ADUC, completand: „acesta este motivul pentru care targul se va desfasura intr-o locatie foarte accesibila, in oras, beneficiind de toate dotarile logistice necesare unei bune organizari”.
Fiecare companie participanta va avea propriile instrumente de atragere a publicului, cum ar fi prezentari de produse, promotii sau tombole. „Acest targ va fi mai atractiv prin faptul ca are o specificitate reala, fiind axat strict pe un anumit segment de produse, iar publicului interesat i se va oferi exact informatia de care are nevoie pentru a face cele mai bune alegeri. Ne asteptam la un interes marit fata de tot ceea ce oferim ca game de produse care sa se materializeze in incheierea de tranzactii”, a punctat Petre Babiceanu, care este de parere ca „brandul nu este suficient ca si criteriu de alegere, deoarece piata este inteligenta, experimentata si vrea sa beneficieze de un set complet de avantaje”.
De aceea, pentru a-si asigura o dezvoltare continua si a fi competitiv, fiecare distribuitor trebuie sa-si urmeze propria viziune si sa utilizeze propriile instrumente de dezvoltare. Astfel, „produsele trebuie sa fie conform standardelor tehnologice de ultima generatie, raportul calitate-pret sa fie in beneficiul clientului, iar serviciile post-vanzare, al caror grad de calitate determina de multe ori alegerea sau respingerea produsului de catre client, in functie de experientele anterioare, sa fie imbunatatite continuu si sa confere un grad mare de siguranta si satisfactie utilizatorului (service prompt, acoperire teritoriala, tehnicieni calificati, garantii extinse etc.)”, a mai spus reprezentantul ADUC.
Un moment oportun,
pe o piata usor in crestere
In primele noua luni ale lui 2011, impactul crizei financiare europene s-a diminuat semnificativ, iar piata utilajelor de constructii a cunoscut o redresare, care a creat premise bune pentru companiile distribuitoare de utilaje de constructii si camioane de a bugeta un astfel de eveniment. De aceea organizatorii au considerat 2012 drept momentul oportun pentru organizarea unui astfel de targ. „Debutul crizei in toamna lui 2008 a survenit ca un soc pe piata care atinsese un maxim istoric cu numai cateva luni inainte. In 2009 o urmat o scadere drastica, determinata de prabusirea sectorului constructiilor, apoi o usoara crestere in 2010 si o revigorare destul de simtitoare in 2011, cand, in primele doua trimestre, rata de crestere a fost de peste 100% de la un trimestru, la altul, urmata, de la jumatatea anului, de o crestere a volumului de 11,7 % fata de trimestrul al doilea”, a precizat Petre Babiceanu, care este de parere ca nivelul actual al pietei se situeaza la nivelul trimestrului al treilea din 2006. Aceste rezultate sunt datorate si faptului ca cele mai multe tranzactii s-au facut cu finantari europene, destul de limitate, in conditiile in care exista inca o reticenta fata de conditiile impuse de companiile de leasing sau de banci atat constructorilor, cat si distribuitorilor de utilaje. In aceste conditii, presedintele ADUC previzioneaza ca piata utilajelor si a echipamentelor de constructii va cunoaste anul acesta o crestere semnificativ mai redusa, de circa 5%, fata de 2011.   

Articole similare