Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Unilever: Reducerea consumului de energie prin reorganizarea retelei

Ajunsi in fata raftului in magazine, cumparatorii sunt din ce in ce mai atenti la ce cumpara si la modul cum sunt fabricate marfurile alese, fiind constienti de faptul ca protejarea mediului inconjurator trebuie sa fie o prioritate. Producatorii si distribuitorii urmeaza si ei aceasta tendinta si incep sa aplice diverse strategii prin care sa reduca emisiile de carbon.

In urma analizelor, in cadrul Unilever au fost stabilite directii pentru reducerea emisiilor nocive cauzate de activitatile companiei. A rezultat astfel planul USLP (Unilever Sustainability Living Plan), care cuprinde masurile ce trebuie luate in interior, dar si de catre parteneri.
In cadrul acestui proiect a fost inclus tot lantul frigorific pentru ca, asa cum a afirmat Christopher von Thun, operations manager Benelux, reprezentantul companiei la conferinta ECSLA, "lantul nostru frigorific este foarte important in atingerea limitelor privind emisiile de carbon pe care ni le-am impus, deoarece suntem cel mai mare producator de inghetata din lume. Cea mai importanta marca a noastra se vinde in peste 40 de tari din lume si o treime din paletii Unilever care circula in Europa sunt depozitati in spatii frigorifice. Racoritoarele reprezinta 19% din vanzarile noastre globale, ca urmare lantul frigorific este unul foarte important, unde a trebuit sa lucram. 56% din energia folosita in depozitele noastre este destinata depozitarii frigorifice. Nu este de ajuns ca noi sa reducem emisiile, trebuie sa lucram impreuna cu partenerii. Acest program de reducere are impact asupra a tot ce inseamna logistica Unilever. CO2 este un criteriu de evaluare, aproape la fel de important ca serviciile pentru clienti sau tarifele. Noi cautam tot timpul modalitati de colaborare in acest sens cu competitorii nostri directi sau cu companii care au aceleasi nevoi ca noi, dar cu care nu concuram direct."

Consum redus, ca si emisiile
Masurile luate la nivel global pentru a face fata volumelor crescute au fost corelate cu nevoia de a reduce emisiile de carbon si aici s-a intervenit asupra retelei, fluxurilor si flotei.
De exemplu, in Marea Britanie, in 2008 s-a facut o reconfigurare majora a supply chain-ului. La acel moment se lucra in patru centre de distributie si doua depozite folosite sezonier, in perioadele de varf. Se faceau foarte multe curse intre acele locatii, infrastructura din depozite era destul de depasita, iar costurile erau foarte mari. Acesta a fost motivul pentru care reteaua a fost reorganizata si la final toata activitatea a fost concentrata intr-un singur depozit, cu tehnologie de ultima generatie, in legatura directa cu fabrica. In afara de reducerea de costuri, au fost reduse emisiile de carbon cu circa 70%. Rezultatele au fost obtinute prin reducerea consumului de energie electrica si prin numarul mai mic de curse efectuate de camioane.
Reconfigurarea retelei a fost realizata si in Franta, anul trecut. Dupa analizarea fluxurilor intre cele doua depozite s-a observat ca e mult loc de optimizare datorita faptului ca rutele catre piata de desfacere nu erau realizate optim. O parte din volume a fost transferata de la depozitul din nord la cel din sud, si astfel cantitatea de emisii de carbon a fost redusa cu circa 100 t/an.
O alta tara unde Unilever a redus emisiile a fost Italia. Aici s-a intervenit asupra flotei, care era foarte invechita. Nu au fost achizitionate vehicule obisnuite, ci, impreuna cu specialistii din domeniu, Unilever a lucrat pentru aplicarea unei noi modalitati de racire a furgoanele. Inainte se foloseau sisteme de refrigerare care pastrau temperatura scazuta prin circularea fortata a aerului, dar la vehiculele noi au fost montate sisteme de racire pe baza de placi eutectice. Astfel, s-a redus cu 30% cantitatea de energie necesara pentru racire si, implicit, emisiile poluante.
Suntem foarte atenti la incarcatura vehiculelor, dar in cazul inghetatei suntem conditionati de faptul ca trebuie lasat si spatiu liber, necesar procesului de racire. Chiar si in aceste conditii incercam sa aducem insa imbunatatiri si sa reducem temperatura pentru ca orice grad in minus in depozite sau vehicule aduce economii foarte mari. Conform cercetarilor departamentului nostru de R&D, o temperatura de -180 C este standard si trebuie pastrata pe tot parcursul lantului logistic, pentru ca altfel s-ar declansa procese biologice care ar reduce calitatea inghetatei. Insa furnizorilor de servicii ai Unilever li se cere sa demonstreze ca pot asigura temperaturi foarte scazute in timpul operatiunilor. Inghetata trebuie transportata la -250 C in Europa sau chiar -270 C in America, pentru a ne asigura ca in magazine ajunge la -180 C, a explicat reprezentantul Unilever.

Articole similare

Ad