Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

UNTRR cere suspendarea obligației întoarcerii acasă a camioanelor până la o decizie a CJUE

În timp ce costurile energetice ale Europei cresc vertiginos, iar importanți lideri europeni precum Premierul Belgiei, Cancelarul Germaniei și Președintele Franței anunță “sfârșitul abundenței”, „ierni dificile” și incertitudine legată de securitatea aprovizionãrii energetice, legislația europeanã obligã transportatorii rutieri sã își aducă la fiecare 8 saptamani camioanele acasã goale, inclusiv remorcile și semiremorcile acestora în interpretarea CE, generând consum inutil de carburant și costuri nejustificate și împovãrãtoare pentru transportatorii români.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR – solicitã Comisiei Europene suspendarea urgentã a aplicării obligației întoarcerii acasă a camioanelor și anularea interpretãrii restrictive a CE legatã de obligația întoarcerii acasă a remorcilor și semiremorcilor acestora Uniunea Europeană se află în plină criză energetică, iar industria transporturilor rutiere este profund afectatã de creșterea prețurilor la carburanți și de prevederile abuzive ale legislației europene aduse de Pachetul Mobilitate 1 precum obligația întoarcerii acasă a camioanelor la 8 săptămâni, care trebuie respectatã de companiile românești care operează transporturi rutiere internaționale în UE începând din februarie 2022.

UNTRR și transportatorii români au contestat această măsură discriminatorie în fața Curții de Justiție a UE,  iar acțiunea UNTRR a fost susținutã de Guvernul României. Totodatã, România și mai multe State Membre au contestat la Curtea de Justiție a Uniunii Europene aceastã obligație și o serie de cauze judiciare sunt în curs. 

De asemena, exista un Studiu al Comisiei Europene privind întoarcerea acasã a camioanelor publicat în 2021, care confirmã impactul negativ major al acestei mãsuri asupra transportatorilor rutieri Est-Europeni și asupra mediului.. Studiul aratã cã aceastã mãsurã va genera 1,9 milioane de curse suplimentare ale camioanelor europene, ceea ce ar conduce la 2,9 milioane de tone de emisii suplimentare de CO2 în 2023 (o creștere cu 4,6% a emisiilor din transport rutier internațional de marfã) și ar putea genera o creștere a costurilor de pânã la 11.000 EUR pe vehicul pe an (o creștere de aproximativ 10% fațã de situația actualã) – în medie pentru transportatorii stabiliți în țãrile din Europa de Est care opereazã în țãrile din Europa de Vest.

Astfel, UNTRR solicitã Guvernului României sã continue demersurile la nivel european împotriva obligației întoarcerii acasã a camioanelor, iar pânã la o decizie CJUE privind cauzele judiciare depuse, sã solicite Comisiei Europene suspendarea aplicãrii acestei mãsuri care genereazã consum inutil de carburant având în vedere impactul semnificativ asupra mediului și asupra transportatorilor afectați de creșterea costurilor la carburanți.

Articole similare

Ad