Grupul german UTA (Union Tank Eckstein), unul dintre cei mai mari furnizori de carduri de carburant si de servicii din Europa, a anuntat demararea operatiunilor pe piata din Romania, evaluata la peste 31.000 de companii si circa 120.000 de camioane. Cardurile oferite de UTA asigura transportatorilor autonomie pe intreg teritoriul european, eliminand dependenta de un singur brand, facilitandu-le in acelasi timp si decontarea taxelor de drum, servicii de reparatii auto, asistenta de urgenta si tractare, sau alte servicii pentru vehicule comerciale, ca si termene de plata imbunatatite, printr-o singura factura bilunara pentru toate cheltuielile legate de vehicule.
Cu toate aceste atuuri in maneca, UTA se asteapta sa castige cat de curand o cota de 15% in Romania, dupa ce in Europa si-a revendicat locul secund, predominand in special pe pietele din Germania, Franta, Italia, Spania, Belgia si Olanda.
Potrivit reprezentantilor UTA, cifra de afaceri anuala realizata atat din transportul intern, cat si international, se ridica la sapte miliarde de euro. Acesteia i se adauga piata transporturilor de pasageri constituita din peste 3.000 de companii, aproximativ 23.000 de autocare si o cifra de afaceri anuala, excluzand transportul local, de o jumatate de miliard de euro. „In momentul de fata avem foarte putini clienti in Romania pentru ca, pana acum, UTA nu a fost prezenta cu o operatiune directa, ci prin intermediul unui agent, cei mai multi clienti actuali fiind contractati din vest prin subsidiarele companiilor straine“, a spus directorul de marketing si dezvoltare al Edenred Romania, Iulian Alexe.
UTA tinteste o cota de piata de 15%
Cardurile UTA asigura decontarea fara numerar pentru alimentarea cu carburant si pentru servicii diverse in peste 51.000 de puncte de acceptare afiliate in 40 de tari europene. „Printr-o retea extinsa ne dorim sa oferim libertatea alegerii furnizorului de carburant. De asemenea, cardul ofera si acces la utilizarea combustibililor alternativi, acolo unde e necesar“, a precizat Iulian Alexe, completat de Vianney du Parc, director general al Edenred Romania: „cardurile UTA asigura autonomie deplina pe intreg teritoriul european, eliminand dependenta de un singur brand, pentru toate tipurile de transportatori comerciali: flote de dimensiuni medii si mici, precum si flote de mari dimensiuni. In Romania obiectivul nostru este sa devenim unul dintre furnizorii preferati in urmatorii trei ani.“ In aceeasi idee, Volker Huber, CEO al grupului UTA, a adaugat: „ne dorim sa atingem o cota de piata de 15% in Romania. In Europa, unde suntem pe locul secund, cele mai bune cote le detinem in Germania, urmata de Franta, Italia, Spania, Belgia si Olanda.“
In opinia lui Huber, Romania are o importanta majora in traficul international care vine dinspre tarile vest-europene, dar si in cel care duce marfurile din Romania si din alte tari est-europene, mai departe in Est, in conditiile in care estimarile arata ca in 2030 vor fi exportate …