Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vanzarile traditionale vireaza catre online

In contextul unui echilibru fragil intre recesiune si revenire economica, multi retaileri din domeniul alimentar au preferat sa-si tempereze avantul expansiunii din anii trecuti si sa isi canalizeze eforturile mai degraba catre vanzarile online. Insa, in ciuda nealinierii inca la acest trend, Kaufland, potrivit cifrei de afaceri inregistrate anul trecut, domina in continuare detasat retailul alimentar, urmat de Auchan, care include acum in raportari si rezultatele companiei Real, pe care a preluat-o anul trecut. Piata de bricolaj, in scadere in ultima perioada, a fost marcata, de asemenea, de orientarea catre mediul virtual, dar si de schimbarile majore ale structurii retailerilor veniti de pe piata internationala.
 

Astfel, dupa preluarea din 2013 a lui Bricostore de catre Kingfisher, anul trecut OBI s-a retras oficial de pe piata din Romania, fiind preluat de retailerul grec de jucarii Jumbo, iar austriecii de la BauMax au ajuns „pe mana francezilor“ de la Leroy Merlin.

In fiecare an circa 600 kg de produse alimentare sunt transportate catre fiecare din cele 515 milioane de consumatori din Europa, ceea ce corespunde unui volum de distributie de peste 300 de milioane de tone pe intreg anul. In EU 27 (fara Cipru, Malta si Croatia), plus Elvetia si Norvegia, piata europeana de alimente a generat circa 1,05 trilioane de euro in 2012 si a condus la cheltuieli logistice totale in valoare de peste 118 miliarde de euro. Intre acestea, Germaniei i-au revenit 20,1 miliarde de euro, urmata de Italia cu 15,5 miliarde de euro, Franta (15,1 miliarde de euro), Marea Britanie (13,5 miliarde de euro) si Spania (11,3 miliarde de euro).

Niciun centru comercial nu a fost inaugurat in prima jumatate din 2014
Potrivit INS, dupa ce in 2013 a inregistrat o crestere modesta de 0,4%, cifra de afaceri in comertul cu amanuntul din Romania a crescut in primele cinci luni ale lui 2014 cu 7,8% in comparatie cu aceeasi perioada a anului anterior, impulsionata mai ales de vanzarea produselor non-alimentare (+11,9%).
Avand in vedere numarul redus de proiecte noi, retailerii interesati sa deschida magazine noi analizeaza in special centrele comerciale performante deja existente, distanta dintre cererea pentru centrele comerciale prime si cele secundare continuand sa fie semnificativa. De asemenea, multi retaileri internationali evalueaza posibilitatea intrarii pe piata din Romania, centrele comerciale prime fiind destinatiile favorite ale noilor intrati.
Potrivit unui raport realizat de compania de consultanta imobiliara Jones Lang LaSalle (JLL), in prezent stocul modern de spatii comerciale din Romania este estimat la aproape 2,5 milioane de metri patrati, insa niciun centru comercial nu a fost inaugurat in prima jumatate din 2014, dupa ce in 2013 se livrasera aproximativ 128.000 m2 la nivel de tara. Stocul din Bucuresti reprezinta peste 35% din total, putin peste 890.000 m2, restul de 1,66 milioane de metri patrati fiind raspanditi in intreaga tara.

Articole similare

Ad