Revenirea economiei începând cu al doilea semestru din 2020 a dus și la o creștere a cererii de semiremorci Wielton în primul trimestru din 2021, în ciuda unui al treilea val al pandemiei, astfel că vânzările sale au crescut cu 26%, până la 5.200 de unități, ducând și la creșterea cifrei de afaceri cu 34% și a EBITDA cu 147,5%. Și, spre deosebire de primul trimestru din 2020, când a înregistrat o pierdere de 6,7 milioane de zloți (un zlot echivalează cu aproximativ 1,10 lei), de data aceasta compania a avut profit de 19,2 milioane de zloți.
Reprezentanții Wielton pun rezultatele bune ale companiei și recuperarea puternică a pieței în general și pe seama ridicării unor restricții și a programelor de sprijin guvernamental din statele europene, dar și pe seama amânării achizițiilor din 2020.
În 2021 piața europeană de remorci și semiremorci s-a revitalizat complet, iar Wielton a crescut, la rândul său, în cele mai multe dintre țări, rezultatele din primele trei luni fiind în ton cu așteptările companiei atât în termeni de vânzări, cât și de venituri și profituri operaționale.
Cele mai puternice piețe sunt Polonia și Italia, unde cererea de semiremorci a crescut cu 73,1%, respectiv cu 33,5%, iar aici vânzările Wielton au fost cu 38,1%, respectiv cu 59,7% mai mari decât în perioada similară din 2020, cu menținerea poziției a treia, respectiv a șasea în clasamentul producătorilor.
Dar cele mai mari creșteri comparativ cu creșterea pieței Wielton le-a înregistrat în Franța (unde piața a crescut cu 3,8% față de 2020 și Wielton cu 31,5%), consolidând poziția Fruehauf de lider incontestabil. Creșteri importante s-au înregistrat și în alte țări, deși unele dintre ele încă au restricții legate de Covid-19 (cum ar fi Marea Britanie).
Conducerea Wielton este cu atât mai mulțumită de aceste rezultate cu cât creșterea atât de dinamică a EBITDA se datorează nu doar vânzărilor, ci și modernizării și îmbunătățirii continue a activității, făcute anul trecut.
Comenzile pentru următoarele luni acoperă deja întreaga capacitate de producție și se lucrează la creșterea eficienței tuturor fabricilor, astfel încât să se atingă obiectivul Grupului, acela de a ajunge la nivelul din 2019 al vânzărilor. Pentru întregul 2021 se estimează vânzări de 20.000 de unități și venituri de circa 2,4 miliarde de zloți, iar EBITDA se așteaptă să fie de circa 7%.