Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vehiculele autonome nu merg fara sofer

Cu ocazia lansarii Freightliner Inspiration echipat cu Highway Pilot, reprezentantii Daimler Trucks au atras atentia in cateva randuri ca vehiculele care merg autonom nu sunt sinonime cu camioanele care merg singure pe sosea, fiind obligatoriu insotite de sofer, care poate prelua oricand controlul. Mai mult decat atat, soferul oboseste mai putin, activitatea sa nemaifiind monotona, ci poate face si altceva: fie desfasoara alte activitati, si atunci productivitatea sa creste, fie se poate juca sau isi poate citi mesajele, diversitatea ajutandu-l sa fie permanent mai concentrat.
 

Testele initiale facute de Daimler pe creierul soferilor care au condus cu pilotul automat au aratat ca oboseala la volan care duce la adormire e cu 25% mai redusa la soferii care merg cu Highway Pilot activat. In plus, scade consumul de combustibil cu 5 pana la 7% si se reduce si uzura.
Reprezentantii Daimler au anuntat ca pasul urmator va fi sa convinga autoritatile germane sa autorizeze un test pe autostrazile din Germania cu camioane autonome. Oricum, asemenea camioane nu vor putea circula pe drumurile publice in numar mare decat peste 20 de ani, cand camioanele autonome ar putea creste atractivitatea pentru meseria de sofer profesionist, care aduna tot mai putini adepti atat in Europa, cat si in SUA, si ar mai rezolva cate putin din problemele de transport aduse de volumele in continua crestere pe cale rutiera.

Articole similare

Ad