Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad

Vehiculele electrice, o mare provocare pentru rețeaua de alimentare

Electrificarea transportului de mărfuri va crește în următorii ani presiunea asupra rețelei electrice și, pentru a garanta că aceasta are o capacitate suficientă să încarce aproape 300.000 de vehicule electrice pentru transport de marfă până în 2030, asociația olandeză de transport și logistică TLN, asociația profesională evofenedex, centrul de cercetare și inovare în domeniul Alimentării Inteligente și a Infrastructurii de Încărcare din Olanda ElaadNL și asociația operatorilor de rețele de electricitate și gaz din Netbeheer Nederland vor realiza o hartă a cererii viitoare de electricitate, astfel încât să fie clar în scurt timp unde apar blocaje sau lipsuri în rețea.

Prin acordul climatic s-a convenit că 30-40 de orașe din Olanda vor fi aprovizionate din 2030 doar cu vehicule fără emisii, iar pentru a atinge acest obiectiv ElaadNL se așteaptă să fie nevoie de 16.000 de camioane electrice și de 267.000 de vanuri electrice.

Dar rețeaua electrică actuală nu este suficient de puternică pentru a încărca rapid toate aceste mașini. Iar creșterea capacității ei poate dura ani, așa cum subliniază reprezentanții TLN. Or, în absența capacității de încărcare transportatorii nu vor investi în camioane electrice. De aceea ei trebuie să aibă cât mai curând garanția că va exista suficientă energie electrică în viitor.

Netbeheer Nederland arată că o rețea națională de stații de încărcare se face cel mai ușor printr-o cooperare eficientă între toate părțile: guvernul să fac un plan pe etape, împreună cu furnizorii de energie și cu operatorii, astfel încât tehnicienii, care nu sunt foarte numeroși, să fie detașați în locurile unde este mai mare nevoie de ei. Iar viziunile municipalităților legate de mobilitate trebuie integrate într-o strategie regională de energie, cu accent pe o abordare pro activă îndreptată spre parcurile industriale și spre rețeaua destinată vehiculelor grele.

Reprezentanții evofenedex sunt de părere că, pentru multe tipuri de distribuție urbană, încărcarea vehiculelor electrice poate fi realizată în locațiile firmelor de transport sau în spații semi-publice din parcuri industriale, dar unele dintre vehiculele folosite pentru distribuție urbană vor trebui să folosească și facilitățile publice. Pentru transport de bunuri pe distanțe lungi, posibilitatea de a alimenta vehiculele în facilități publice este o condiție prealabilă. Oricum, și în centrele orașelor, și în parcurile industriale, și de-a lungul șoselelor publice nevoia de alimentare este mare și de aceea guvernul, furnizorii de energie și comunitatea de afaceri trebuie să colaboreze.

În ceea ce privește ElaadNL, aceasta consideră că tranziția energetică este o mare provocare pentru dezvoltatorii de parcuri industriale și pe viitor se va vedea o cerere mare de energie electrică din partea clienților acestora. Și, pentru că rețeaua actuală nu face față cererii, până în 2025 este important ca operatorii de transport și furnizorii de energie să colaboreze pentru a avea la timp suficientă capacitate disponibilă.

Articole similare

Ad