Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Veniturile DHL Post Deutsche Post au fost lovite de coronavirus

DHL Post Deutsche Post a inregistrat o scadere a veniturilor din transport aerian si oceanic in primul trimestru al anului, din cauza crizei cauzate de coronavirus. Insa martie a adus o anumita recuperare a volumelor de transport aerian si maritim din China. Profitul operational al companiei a ajuns la 73 de milioane de euro, comparativ cu 100 de milioane de euro in aceeasi perioada a anului trecut.

Veniturile au scazut cu 4,1% comparativ cu primul trimestru din 2019, pana la 3,6 miliarde de euro. Divizia se confrunta cu o insuficienta severa a capacitatii disponibile pe piata din cauza pandemiei, din cauza anularii zborurilor de pasageri. Odata cu scaderea volumelor, deficitul de capacitate a dus la o dezvoltare pozitiva a marjei brute in transportul aerian de marfuri (+0,9%).
 
Volumul de marfa aerian si maritim a scazut cu 9,5%, respectiv 5,7%. Cresterea profitului brut din transportul aerian a compensat partial declinul volumului si a fost obtinuta „in ciuda ratelor mari, deoarece reusim sa asiguram capacitati pentru clienti pe o piata foarte stransa”, arata reprezentantii grupului german.
 
Divizia DHL Supply Chain a inregistrat o scadere a veniturilor de 1,9%, pana la 3,2 miliarde de euro in primul trimestru, prezentand simultan o crestere organica, in ciuda pandemiei, de 2,1%. Profitul operational din primul trimestru a ajuns la 105 milioane de euro, comparativ cu 486 de milioane de euro. In timp ce rezultatul anului precedent a fost influentat de efectele vanzarii afacerii din China, printre altele, efectele negative ale pandemiei asupra veniturilor s-au ridicat la 31 de milioane de euro in anul curent. Performanta robusta a diviziei este atribuita unei distributii uniforme a clientilor intre sectoare si regiuni. In timp ce anumite industrii, cum ar fi industria auto si moda, au fost afectate mai mult de efectele crizei din cauza productiei suspendate si a cererii reduse, altele, precum alimentatia si ingrijirea sanatatii, au inregistrat efecte pozitive. Echipa de Supply Chain a reusit chiar sa incheie contracte suplimentare in valoare de 135 de milioane de euro cu clienti noi si existenti, in ciuda crizei.

Divizia DHL Express si-a imbunatatit veniturile cu 4,5%, pana la 4,2 miliarde de euro. Disponibilitatea propriei flote de aeronave de marfa s-a dovedit a fi un factor cheie ce i-a permis sa ofere clientilor livrari urgente, in ciuda blocajului zborurilor de pasageri, care a dus la pierderea capacitatii de marfa in multe regiuni ale lumii. Profitul operational al diviziei a fost redus la 393 de milioane de euro comparativ cu 453 de milioane de euro in primul trimestru. De indata ce situatia va reveni la normal, Express va putea din nou sa-si foloseasca mai eficient infrastructura globala unica.
 
Impactul negativ total al Covid-19 asupra veniturilor a fost de 90 de milioane de euro in primul trimestru, efectele fiind simtite in conformitate cu raspandirea virusului. Desi afacerile din China au inregistrat deja o revenire vizibila in martie, cele din Europa si America de Nord au cunoscut la sfarsitul trimestrului o tendinta similara cu cea din China in februarie. Cu toate acestea, marja de operare a ramas la un nivel foarte bun, de 9,5%.
 
Divizia eCommerce a generat venituri la nivelul anului precedent de 1 miliard de euro pe fondul unor variatii regionale largi in ceea ce priveste efectele pandemiei. In timp ce activitatile din Spania si India au fost afectate mai ales de scaderea volumelor, diverse regiuni europene au inregistrat volume mai mari decat cele obisnuite si imbunatatiri ale eficientei. Divizia si-a imbunatatit profitul operational cu 6 milioane de euro, in ciuda Covid-19. „Acest lucru se datoreaza faptului ca efectele pozitive ale restructurarii activitatilor internationale de coletarie ale Grupului au putut compensa impactul negativ al pandemiei, de 12 milioane de euro asupra veniturilor din primul trimestru.”

 

Articole similare

Ad