Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

VENOM, câștigătorul premiului TTA “Cel mai tare din Cetate 2022”, e un camion care muncește permanent

Una dintre întrebările care se pun întotdeauna la prezentarea unui camion pictat, care participă la concursuri de frumusețe, este dacă acel camion e folosit doar pentru competiții sau proprietarii le și pun la treabă. Viorel Fiv, fondatorul firmei de transport Fiv Trans, cu sediul în județul Dâmbovița, declară că autocamionul care tocmai a câștigat concursul organizat de Truck Tuning Art la Alba Iulia este un camion muncit, nu a stat pe dreapta decât pe durata lucrărilor la interior și a picturii. “Nu avem componente duble, ci avem o mare plăcere să îl întreținem. Doar pe durata picturii este imobilizat, dar timpul în care nu muncește nu îl considerăm o pierdere, ci este o plăcere pentru noi să lucrăm la înfrumusețarea lui.”

Fiv Trans s-a înființat în 2004 și de atunci, pas cu pas, a ajuns în 2022 să dețină 14 camioane. Viorel Fiv este pasionat de Scania și drept urmare toate cele 14 camioane din parc sunt Scania. Trei dintre ele sunt pictate, iar celelalte au toate elemente de design: bull-bar-uri, lumini interioare, tapițerie interioară din piele, goarne etc.

Ideea motivului picturii camionului Venom, prezentat anul acesta de FIV Trans, provine de la filmul cu același nume, de care fiul lui Viorel Fiv, de 9 ani, este pasionat.

“Primul camion pe care l-am pictat, cel cu motiv Batman, prezentat în competiția din 2019, a fost lucrat în 2017 și după el s-au mai făcut trei camioane. Am participat și în 2019 la competiție aici în Alba Iulia. Atunci am primit ca premiu două anvelope din partea Bridgestone”, rememoreaz[ Viorel Fiv, unul dintre promotorii ediției din acest an a concursului de frumusețe pentru camioane de la Alba Iulia. Nu mai puțin de șapte camioane Scania a înscris Fiv Trans în competiție, cu două dintre ele – Venom și Batman – câștigând mai multe premii.

“Am crescut cu pasiunea pentru camioane, iar după ce am plecat din România în 1996, am fost educat în continuare în cadrul unei companii de transport din Italia în spiritul aceleiași pasiuni. Camioanele pe care le-ați văzut la Alba Iulia sunt pictate în garajul propriu; avem o persoană dragă de la București, care vine la noi și le pictăm împreună. Noi le desfacem și le pictăm împreună cu el”, mărturisește Viorel FIv.

Camionul Venom a fost achiziționat în 2019 și fost pictat în 2020. Pictura și lucrul la acest camion a durat aproape 12 luni. “Am adăugat bullbar-ul cu farurile, tot ce înseamnă partea de pictură, ornamentul de acoperire al ștergătoarelor, parasolarul de sus, care nu este produs de Scania, luminile etc. Este realizat după un model făcut manual cu videoproiector –  videoproiectorul se pune pe mașină se schițează tot camionul sau parte din camion, după care se începe pictura. Interiorul este făcut de Duraccio, un om drag din Italia: el a desfăcut absolut tot camionul, nu a rămas decât partea de tablă, restul e refăcut complet. Numai lucrul la interior a durat aproape trei luni”, spune Viorel Fiv.

Investiția completă, inclusiv prețul de achiziție al camionului, ajunge la aproape 200.000 de euro.

Evident, soția lui Viorel Fiv este și ea pasionată de camioane și își susține soțul atât în munca de zi cu zi, cât și în pasiunile costisitoare de înfrumusețare a camioanelor. “Ăsta a fost marele meu avantaj: a avut cine să mă înțeleagă. Soția mi-a fost alături și m-a susținut și avem o afacere în care amândoi suntem implicați. Unul fără celălalt nu am fi putut ajunge aici. Însă să știți că și ea e pasionată la fel de mult ca și mine de aceste activități”, a mai spus Viorel Fiv.

Pasiunea și afacerea merg mână în mână

Chiar dacă sunt și clienți care apreciază camioanele companiei de transport cu care lucrează, Viorel Fiv nu privește înfrumusețarea camioanelor sale drept o investiție, care se va întoarce într-un fel sau altul financiar, ci este vorba pur și simplu de pasiune. Chiar și așa, firma trebuie să facă profit din exploatarea camioanelor.

“Eu am învățat un lucru simplu: e mai bine să mor fără să muncesc, decât să mor muncind, așa că firma trebuie să fie pe profit. Altfel înseamnă că nu știm să facem transport. Din păcate, constat că în România aproape 70% dintre transportatori nu știu să facă transport, pentru că, dacă ne uităm la tarifele din piață, par că nu își cunosc costurile cu adevărat. Trebuie să îi facem pe clienți să ne înțeleagă că nu putem lucra sub costuri. Este foarte greu, pentru că și ei au aceleași probleme ca și noi la sfârșitul discuției.” Compania dâmbovițeană transportă utilaje, mărfuri generale, vehicule specializate (militare) cu platforme speciale etc.

Articole similare

Ad