Ad
Ad
Ad
Ad

Versatil, economic, pregătit pentru o paletă largă de aplicații

Odată cu licențierea operațiunilor de distribuție de peste 2,4 t și posibilitatea cântăririi și amendării vehiculelor ușoare, camionetele au cunoscut o revigorare ușoară a cererii, în paralel cu dispariția interesului pentru detararea vanurilor mari. Și dacă la această tendință se adaugă nevoia de electrificare, cu atât mai mult cu cât anul acesta începe raportarea CSR pentru firmele mari, noul FUSO eCanter devine o piesă importantă în oferta Daimler Truck & Bus Romania. Mai ales că transportatorii români care au Canter în flotele lor confirmă fiabilitatea, robustețea și manevrabilitatea vehiculului, iar prețurile eCanter sunt mult mai accesibile decât ale eAtego sau e Actros.

Distribuitorii români care au achiziționat în trecut Canter și dețin astfel de camioane în flotele lor au o experiență bună de exploatare, confirmând fiabilitatea, robustețea și manevrabilitatea de lăudat a vehiculului.

Una dintre marile calități ale acestei camionete japoneze asamblate în uzinele FUSO din Portugalia o reprezintă gama largă de aplicații pentru care poate fi folosit șasiul care oferă carosierilor „câmp de lucru” pentru o mulțime de domenii.

În funcție de aplicație, camionul poate fi carosat la furnizori agreați din România sau din Europa ori direct din fabrică, dacă este vorba despre câteva versiuni, cum ar fi platformă cu obloane, fixă sau basculabilă. Carosarea din fabrică oferă clienților o siguranță sporită a calității, suprastructura fiind inclusă în garanția autovehiculului.

Printre cele mai întâlnite tipuri de caroserii se numără Canter/ eCanter cu platformă, prelată, box, basculantă, încărcător hidraulic pentru containere, transport municipal (colectarea deșeurilor), auto transportor și altele. În special distribuția urbană se pretează cel mai bine electrificării, iar eCanter este potrivit pentru asta. „Beneficiile aduse de vehiculele de transport cu zero emisii își fac din ce în ce mai simțită prezența în marile orașe europene și cu siguranță acesta este drumul pe care îl urmează și țara noastră. Chiar dacă în acest moment în România nu există facilități fiscale pentru achiziția de vehicule comerciale electrice, consumul redus de curent electric în comparație cu un vehicul similar diesel, dar și facilitățile fiscale din exploatare, precum scutirea taxei pentru intrarea în centrul orașului (în vigoare momentan în București și, cel mai probabil, în curând și în restul marilor orașe din România), îi conferă lui eCanter un avantaj competitiv față de diesel când vine vorba de cost total de operare”, sunt de părere reprezentanții Daimler Truck România.

2024 se va închide cu câteva zeci de unități FUSO Canter livrate în România. Anul acesta a venit cu o reorganizare a modelului de business, a echipei și a strategiei de vânzare, fiind accesate segmente noi de piață, care nu sunt abordate cu camioanele Mercedes-Benz. Lansarea versiunii electrice eCanter reprezintă un avantaj competitiv net, iar în 2025 acest lucru se va traduce într-o creștere a vânzărilor.

Daimler Truck oferă pentru FUSO Canter o garanție de trei ani, în limita a 100.000 km. Rețeaua de service din România include momentan șase ateliere, amplasate în marile orașe (București, Constanța, Iași, Cluj-Napoca), iar procesul de extindere va continua și anul viitor.

Puternic, confortabil, ușor de manevrat

Dar care sunt caracteristicile cheie ale noii game electrice de camionete? Echipat cu o transmisie electrică special dezvoltată, care conectează motorul electric (de 129 kW putere maximă, respectiv 110 kW putere continuă) cu axa electrică, eCanter este potrivit nu numai pentru profesioniștii cu experiență, ci și pentru șoferii neexperimentați. Cele patru moduri de recuperare a energiei permit conducerea eficientă în interiorul orașului, în funcție de aplicație și de condițiile de trafic. În plus, se poate comanda un pachet de eficiență, disponibil opțional pentru creșterea autonomiei în special pe timp de iarnă, care include scaun cu încălzire pentru șofer, parbriz și volan încălzit și izolarea îmbunătățită a cabinei.

Unul dintre punctele de atracție este tocmai designul modern al cabinei, grupul de instrumente LCD, volanul multifuncțional și noul radio cu ecran tactil cu Apple Car Play și Android Auto făcând eCanter foarte popular printre șoferi. Nivelul interior de zgomot este scăzut, grație izolării fonice optime, iar vizibilitatea foarte bună de jur împrejur, înălțimea redusă de intrare și o trapă generoasă de acces fac munca de zi cu zi a șoferului mult mai atractivă.

În final, produsul este punctul forte al ofertei, apreciază reprezentanții Daimler Truck, FUSO Canter fiind un camion extrem de versatil, atat în varianta sa clasică, având motor diesel, cât și în versiunea electrică. Datorită conceptului „cab over engine” (cabina montată deasupra motorului), FUSO Canter oferă o lungime mai mare de carosare comparativ cu alte vehicule din clasa sa.

În varianta diesel, Canter este disponibil în cinci clase de greutate, de la 3,5 la 8,55 t, cu șase lungimi de ampatament disponibile, trei motoare și trei variante de cabine. eCanter este disponibil în patru clase de greutate, de la 4,25 până la 8,55 t, șase ampatamente, două variante de cabină și trei tipuri de pachete de baterii, care îi oferă o autonomie de până la 200 km și zero emisii de carbon.

Toate aceste posibilități de configurare a șasiului conduc la o varietate mare a tipurilor de caroserii disponibile pentru eCanter, de la transport de mărfuri generale sau cu temperatură controlată până la transport de materiale de construcții și servicii municipale.

„Indiferent de aplicație, FUSO demonstrează că mobilitatea electrică funcționează. Fie că vorbim de flote de distribuție, utilizarea în servicii municipale sau configurații personalizate pentru proprietari de mici business-uri, eCanter face trecerea cu ușurință la un camion complet electric. Cu peste 46 de variante, eCanter acoperă 85% din aplicațiile vehiculelor convenționale din Europa”, a declarat Florian Schulz, Head of Sales, Marketing and Customer Services FUSO Europe.

Prezență la IAA ca box de 8,5 t și autogunoieră

Pentru a-i demonstra verstilitatea și adaptabilitatea deosebită pentru nevoile urbane europene, Daimler Truck a ales să expună toamna aceasta la IAA Transportation 2024 două modele FUSO eCanter complet diferite: un șasiu cu suprastructură de colectare a deșeurilor municipale, furnizată de Kaoussis, și un pallet box de 8,55 t.

Next Generation FUSO eCanter, de 8,55 t, carosat cu suprastructură Kaoussis pentru colectarea deșeurilor, este configurat cu sistem de ridicare și de răsturnare automată a coșului, cu sistem integrat de spălare a coșului, iar tamburul rotativ – care compactează deșeurile cu până la trei sferturi din volumul inițial – are capacitate de 4 m3. Caroseria este prima de acest fel realizată pentru eCanter și îndeplinește toate cerințele tehnice pentru operarea vehiculelor de uz municipal cu personal în picioare. Cu un ampatament de doar 3.400 mm și partea frontală a caroseriei mai scurtă, camionul neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2 este deosebit de agil și ușor de manevrat, fiind ideal pentru aplicații urbane. eCanter are o autonomie de 140 km datorită bateriei de dimensiuni medii, cu o capacitate de 82,6 kWh. Municipalitățile din Atena și Salonic (Grecia) au comandat 89 de vehicule FUSO eCanter pentru colectarea deșeurilor urbane, 40 de unități intrând în operare în noiembrie 2024.

Vesiunea eCanter cu pallet box are ampatament de 4.450 mm și o lungime a caroseriei de 6,2 m. Vehiculul, care poate transporta până la 15 europaleți, este echipat cu cele mai noi sisteme de siguranță și confort, printre care asistența activă la frânare (ABA 6) și sistemele de informare asupra unghiului mort (BSIS), de asistență privind viteza de deplasare și atenția șoferului sunt incluse în dotarea standard.

Datorită bateriei având capacitate mare de stocare, de 123,9 kWh, eCanter are o autonomie de până la 200 km. Camionul ușor, cu o caroserie produsă de Spier, are funcție de încărcare rapidă, care permite o încărcare completă de la 20% la 80% în aproximativ 40 de minute, la o putere de până la 104 kW. Alternativ, vehiculul poate fi încărcat de la 0 la 100% în șase ore, la o sursă de curent alternativ de până la 22 kW. Next Generation eCanter este astfel o soluție viabilă pentru companiile de distribuție și logistică, făcând trecerea la mobilitatea electrică atât ușoară, cât și atractivă. În plus, vehiculul impresionează cu o capacitate foarte bună de încărcare a șasiului, de 4,6 t, și o capacitate mare de încărcare, de până la 15 europaleți.

Articole similare