Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

VGP semnează cu jucători din piața de curierat

În opinia lui Adrian Crizbășianu, Country Manager VGP, contrar tuturor așteptărilor, criza generată de apariția pandemiei gripale a dus la creșterea gradului de competitivitate și la accelerarea unor planuri din partea jucătorilor prezenți în piață, planuri începute încă de anul trecut. Compania a făcut mai multe investiții în VGP Park Timișoara, acolo unde există mai mulți jucători din curierat.

Motiv pentru care „nivelul de închirieri în piață a fost foarte susținut în primul semestru din 2020, depășind semnificativ ce s-a întâmplat în aceeași perioadă din 2019“, a afirmat acesta în cadrul videoconferinței Tranzit – „Modelul logistic pentru e-Commerce – de la construcția și utilarea depozitului și până la livrare“.

Totodată, pentru cea de-a doua jumătate a anului există premise pentru o activitate mai moderată, din punctul său de vedere testul real urmând a fi dat în 2021.

Cu referire strict la online, oficialul VGP a mai spus că au fost efectuate dezvoltări pe zona de „last mile“, în special din partea companiilor de curierat, compania investind în această zonă în parcul propriu din Timișoara, locația fiind foarte aproape de aeroportul internațional „Traian Vuia“.

Pe curierat am semnat două contracte în primele șapte luni, dar am înregistrat și parteneriate la nivel de logistică industrială. Toate acestea ne fac să fim destul de optimiști pentru rezultatele de anul acesta“, a arătat Adrian Crizbășianu, precizând, totodată, că în primul trimestru din 2021 va fi dată în folosință o extensie a unui depozit existent.

Chiar dacă experiența VGP pe zona de e-Commerce nu este foarte extinsă la momentul de față pe plan local, la nivel de grup rețeaua deservește clienți importanți în mai multe locații din Europa, Amazon și Delhaize fiind doar două branduri menționate de Adrian Crizbășianu. Iar această perioadă de stare de urgență chiar a adus contracte noi semnate în ultimele trei luni în zona BeNeLux-Germania, contracte „care se încadrează în acest trend de migrare spre online sau de accelerare a operațiunilor online“.

În privința alegerii unor operatori de a-și începe operațiunile într-un depozit construit special pe nevoile lor „este, oarecum, lesne de înțeles“, dar aceste centre necesită o suprafață mai mare.

Este evident că înălțimea liberă de 12 m sub grindă, un standard în momentul de față la VGP, permite o dezvoltare pe verticală, însă toate operațiunile de picking specifice online-ului și logisticii de tip e-fulfillment, necesită un alt nivel de intensitate luminoasă, alături de un alt tip de rampe pentru livrări, dat fiind faptul că interacțiunea cu un depozit online este mai degrabă la nivel de van-uri și camioane mai mici, nu neapărat de autocamioane grele.“

În concluzie, a mai spus Country Manager-ul VGP, suprafețele mici și medii dedicate segmentul de comerț electronic pot fi acomodate destul de ușor în spații logistice clasa A, așa cum sunt cele ale companiei pe care o reprezintă, „dar dacă discutăm despre operațiuni dedicate, în care fluxurile sunt foarte importante pentru eficiența operațiunilor, atunci ar fi foarte bine ca respectivul depozit să fie construit de la bun început cu ajustările necesare pentru astfel de operațiuni“.

Articole similare

Ad