Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Violeta Bulc crede ca Pachetul Mobilitate s-ar putea imbunatati, dar ca trebuie adoptat rapid

Pe 24 iulie, comisarul european pentru transport Violeta Bulc (Slovenia) a prezentat in fata comisiei TRAN din Parlamentul European bilantul mandatului sau, aflat foarte aproape de final, si estimarile referitoare la modul in care se vor solutiona dosarele aflate incain lucru.
In mandatul acesteia au fost in lucru 49 de dosare, din care 33 s-au solutionat, „adicaa fost cea mai activacomisie in ultimul an si jumatate“, dar mai sunt 16 propuneri necesare si nefinalizate „si sper ca in perioada scurtapanala final de mandat samai particip si eu la negocierile pe marginea lor“.

Dintre cele 16, prioritare sunt facilitarea de conectare Europa 2.0 (pentru care negocierile aproape s-au incheiat, ceea ce este important pentru asigurarea continuitatii investitiilor in transportul european, mai ales ca si numarul proiectelor inscrise este foarte mare) si Pachetul Mobilitate 1, pentru care discutiile au inceput acum doi ani si care „isi propune sa asigure buna functionare a transportului rutier si conditii mai bune pentru soferi. Problema este ca in acesti doi ani situatia pe teren s-a inrautatit, deci Pachetul a venit la momentul oportun. Negocierile au fost foarte dure si pana la urma pare ca cineva castiga si cineva are de pierdut, dar nu este adevarat: democratia a triumfat. Si ma bucur ca Presedintia Finlandeza a Consiliului UE a dat asigurari ca se va ajunge imediat la Trilog, pentru a se finaliza Pachetul. Panaatunci, eu sunt increzatoare ca vom imbunatati forma actuala, gasind solutii la problemele semnalate de unele regiuni. Primesc in continuare scrisori din statele din centrul si estul Europei si imi dau seama ca de fapt toata lumea are nevoie de acest Pachet, dar el nu va fi 100% pe placul tuturor.“
Violeta Bulc aminteste ca Pachetul promite sa scada cu 60% birocratia si sa creeze conditii de munca mai bune, care sa faca meseria de sofer profesionist mai atractiva pentru tineri, in conditiile in care acestia nu se mai arata prea interesati de ea.
In plus, ajungerea la un acord este importanta deoarece negocierile pentru Pachetul Mobilitate sunt o etapa in negocierile pentru transportul combinat.
Si Izaskun Bilbao Barandica (Spania) primeste scrisori din partea firmelor din domeniu, care spun ca, desi nu este forma ideala, trebuie sase ajungarapid la un acord. Ea a vrut sastie care e rolul statelor membre in viitoarele negocieri – adica daca exista o majoritate care vrea sa continue discutiile deja incepute sau sunt mai multi cei care vor sase reia totul.
Elena Kountoura (Grecia) este de parere ca niste conditii mai bune de munca pentru soferi vor duce si la cresterea sigurantei pe sosele si declara ca trebuie sa se continue cu Trilog, pentru a nu se intarzia adoptarea Pachetului.
Pe de alta parte, letonianul Roberts Zile a atras atentia asupra faptului ca in forma actuala Pachetul Mobilitate nu va permite reducerea emisiilor poluante, deoarece camioanele vor merge pe gol mii de kilometri, iar Maria Grapini, apreciind disponibilitatea Violetei Bulc pentru dialog si faptul ca a raspuns la toate scrisorile sale, a tinut sa intrebe daca, dincolo de frustrarile din diverse tari legate de Pachet, acesta este bun din punct de vedere tehnic – concret, daca rezolva problemele poluarii, competitiei corecte, respectarii drepturilor lucratorilor si accesului la piata. „Pentru ca eu personal nu sunt multumita de actuala forma.“
Din lipsa de timp comisarul pentru transport nu a putut raspunde la toate intrebarile, dar a promis ca o va face in curand.
 

Articole similare

Ad