Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volume cu 3,2% mai mici și costuri cu 0,8% mai mari pentru grupajele de marfă din Germania

Asociația expeditorilor și operatorilor logistici din Germania DSLV a publicat a 22-a ediție a indexului său referitor la costurile de transport de marfă de grupaj, care compară cheltuielile rețelelor din domeniu din prima și din a doua jumătate a unui an cu perioadele similare din anul anterior, folosind date colectate științific de la 13 rețele de marfă generală și firme de logistică, având un total de 128 de depozite și 19,9 milioane de expediții/an.

Acest index arată că în prima jumătate a lui 2025 costurile de transport au crescut din nou în Germania, deci, așa cum subliniază DSLV, logistica mărfurilor generale se află între presiunea costurilor și ajustarea capacității și continuă să sufere din cauza scăderii volumelor de transport. Așa cum arată indexul costurilor actuale de transport pentru grupajele de mărfuri, în prima jumătate a lui 2025 volumul expedierilor a scăzut cu 3,2% față de perioada similară a anului trecut, iar această tendință descendentă continuă crește presiunea costurilor asupra transportatorilor de marfă de grupaj și îi forțează să-și ajusteze capacitatea, inclusiv prin reducerea numărului de curse locale.

În ciuda economiilor drastice pe care le fac firmele de profil și a scăderii cu 6,4% a costurilor cu combustibilul în primele șase luni din 2025, costurile de expediere a mărfurilor au crescut cu 0,8% în această perioadă, fapt datorat creșterilor cu 3,5% a taxei de drum, cu 2,1% a costurilor cu personalul și cu 0,5% a costurilor cu vehiculele. Acestea din urmă, alături de costurile cu personalul, reprezintă 83% din costurile totale de transport de marfă generală. Astfel, fără a include taxa de drum și combustibilul, indicele total al costurilor pentru prima jumătate a lui 2025 arată o creștere de 1,5%.

Și costurile de manipulare a paleților uzați au crescut cu o medie de 2,3%, iar a celor noi cu până la 3,4%.

Concluzia DSLV este că fluctuația volumelor pune o presiune considerabilă asupra rețelelor de distribuție a mărfurilor generale, iar scăderea continuă a acestora reduce gradul de utilizare a vehiculelor și facilităților de transport și manipulare și forțează reducerea costurilor fixe. Cu toate acestea, nicio companie nu își poate permite cu adevărat să scadă numărul de angajați permanenți pentru că, de îndată ce economia își va reveni, piața forței de muncă va fi goală. În plus, companiile de logistică a mărfurilor generale se așteaptă la noi creșteri de costuri, deoarece, pentru a fi pregătiți pentru piețele viitorului, operatorii investesc în propulsii alternative și infrastructuri de încărcare la depozite, la care se adaugă creșterea salariului minim din 2026.

De aceea industria de transport și logistică din Germania așteaptă urgent măsuri de relaxare și o politică economică eficientă.

Articole similare

Ad