Europarlamentarii romani membrii in Comisia TRAN vor da un vot negativ astazi, 21 ianuarie, in privinta acordului realizat in urma Trilogului de la finalul anului trecut pe cele trei dosare ce formeaza Pachetul Mobilitate 1. Din pacate, cel putin in S&D, nu se intrevede o majoritate in favoarea respingerii acordului, ceea ce inseamna ca acesta isi urmeaza parcursul legislativ.
Maria Grapini, membru supleant in TRAN, va avea drept de vot fiind delegata de colegul sau din Letonia, europarlamentarul Andris Ameriks. „Din pacate, din calculele noastre nu avem majoritate in partid, dar vedem ce vor face ceilalti colegi de la celelalte partide, PPE, Renew. Este clar ca eu voi da un vot negativ astazi“, a declarat Maria Grapini pentru Tranzit.
Membra S&D a discutat recent cu comisarul European pe Transporturi Adina Valean, care a informat-o se va cere o evaluare de impact, un fel de upgrade la dosarul privind Accesul la piata si profesie, care trebuie facuta pe cele doua amendamente, respectiv intoarcerea camionului si restrictiile privind ultima parte a transportului combinat, livrarea pe cale rutiera. „Propunerea Comisiei va avea acelasi circuit legislativ, respectiv va ajunge in TRAN, inainte de a ajunge in Parlament“.
Citeste si: Comisia cere evaluarea impactului intoarcerii camionului la opt saptamani
De asemenea, UNTRR solicita eurodeputatilor romani contestarea in cadrul Comisiei TRAN a acordului inacceptabil al Trialogului privind Pachetul Mobilitate 1, prin care firmele de transport rutier din Romania sunt excluse din piata europeana de transport. Uniunea atentioneaza ca adoptarea Pachetului Mobilitate 1 in forma actuala va legaliza conceptul de Europa cu doua viteze, iar prin aceste masuri restrictive, Uniunea Europeana este auto-condamnata la reducerea competitivitatii in context global. „Legalizarea segregarii economice in UE a inceput cu Pachetul Mobilitate 1 si cel mai probabil va continua si in alte domenii si industrii.“