Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Accent pe finalizarea proiectelor incepute in mandatele anterioare

Desi este un sector cu impact major asupra intregii economii, infrastructura din Romania ramane un fel de „Cenusareasa“ cu intarzieri majore, cu toate ca ar putea beneficia de sustinere prin fonduri UE. Dupa ce au aratat cu degetul ca fosta guvernare a reusit anul trecut o absorbtie zero a fondurilor europene pe acest sector, oficialii MT au ca tinta in 2017 pragul de un miliard de euro fonduri decontate de la UE, cu focus in principal pe finalizarea proiectelor incepute in mandatele trecute. Astfel, 2017 inseamna – cel putin la nivel declarativ – darea in folosinta a 90 km de autostrada, finalizarea a 45 km de variante de ocolire si receptionarea a 275 km de drumuri nationale. Tot in 2017 este programata si modernizarea a circa 100 km de cale ferata intre Sighisoara si Simeria, dar si licitatia pentru reabilitarea tronsonului feroviar Brasov-Sighisoara, un proiect estimat la circa 700 de milioane de euro.
 

De asemenea, CFR SA urmeaza sa anunte licitatia pentru linia Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda, continuand in acelasi timp si implementarea proiectelor de infrastructura in vederea dezvoltarii de terminale specializate in Portul Constanta Sud si a imbunatatirii conditiilor de navigatie pe Dunare intre Calarasi si Braila.

Ministerul a introdus in Master Planul General de Transport al Romaniei si planuri de modernizare a porturilor dunarene si dezvoltarea acestora ca centre logistice intermodale (Giurgiu, Corabia, Galati), dupa cum s-a anuntat in conferinta Capital cu tema „Transporturile si Infrastructura 2017“.

Metrorex si Centura Capitalei nu pot fi transferate in subordinea autoritatii locale
Razvan Cuc, ministrul Transporturilor, trage un semnal de alarma asupra faptului ca, desi fostii guvernanti s-au laudat anul trecut ca vor inaugura mai multe proiecte, situatia in teren era alta.
„Abia acum am reusit sa deblocam o parte din proiectele anuntate de fostul guvern ca fiind finalizate. Practic, niciun proiect nu era gata de inaugurare“, a spus ministrul, completand: „ne-am asumat deschiderea a 90 km de autostrada in 2017, dar aceasta e conditionata de doua lucruri: angajatii CNAIR sa iasa pe teren sa verifice constructorii, iar acestia din urma sa-si respecte termenele asumate. Anul trecut s-a discutat ca se pot inaugura cei 3 km de pe Bucuresti-Ploiesti, insa abia acum am reusit sa deblocam situatia. Tot anul trecut, fostul guvern ne asigura ca putem deschide cei 15 km intre Lugoj si Deva, iar acum ne-a luat doua saptamani sa facem doar receptia.“
De asemenea, nici deschiderea magistralei 4 de metrou nu s-a realizat, asa cum era programata, in fosta guvernare. „Ne-am propus ca termenele sa fie realiste“, a punctat Razvan Cuc.
Desi Consiliul Municipiului Bucuresti si-a exprimat intentia de a prelua in subordine Metrorex si centurile Capitalei, ministrul Transporturilor este de parere ca transferul nu poate fi realizat acum, intrucat Romania ar putea pierde finantarea europeana pentru proiectele aflate in derulare.

Articole similare