Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piața muncii, sustenabilitatea și digitalizarea, în topul problemelor transportatorilor olandezi

Asociația olandeză de transport și logistică TLN a realizat, cu sprijinul Reputation Group din Utrecht, patru studii pentru a vedea cum evaluează publicul olandez sectorul transporturilor și logisticii, cum privesc guvernul, politicienii și alte organizații industria de transport  în general și activitatea TLN în special și ce recomandări au marii expeditori pentru companiile de logistică. Concluziile acestor analize stau la baza unei campanii de imagine care tocmai a început în august 2023, sub motto-ul „Se poate realiza numai prin logistică“, și care se va desfășura de-a lungul a trei ani.

Industria de transport și logistică a primit din partea publicului olandez un scor mediu de 7,3, aproape 90% dintre respondenți considerând că este importantă pentru economia olandeză și neavând nicio obiecție ca aceasta să continue să crească. Valoarea economică este evaluată cu 8,0, dar sustenabilitatea și mediul de lucru primesc doar câte 6,6 fiecare. Iar legat de mediul de lucru doar unul din trei olandezi ar lua în considerare transportul și logistica atunci când decid ce carieră să urmeze.

Conform rezultatelor sondajului, companiile din domeniu ar putea, pentru a îmbunătăți aceste scoruri, să acorde mai multă atenție sustenabilității, de exemplu prin folosirea unor combustibilii mai curați, să se concentreze asupra comportamentului la volan în condiții de siguranță, să monitorizeze condusul și parcarea, să îmbunătățească termenii și condițiile de angajare, să încerce să ofere servicii mai bune și mai fiabile și să contribuie la reducerea blocajelor de trafic printr-o planificare și colaborare mai eficiente.

Răspunsurile arată că publicul larg se gândește în principal la transportul rutier atunci când vine vorba de transport și logistică. De aceea unul dintre obiectivele campaniei de imagine este de a oferi mai multă claritate cu privire la amploarea sectorului.

Când se compară imaginea acestei industrii cu a altora, transportul și logistica au scoruri mai mici decât sectorul tehnologic, dar mai mari decât construcțiile, produsele chimice și energia. 70% dintre respondenți au o părere favorabilă despre transport și logistică, 6% una negativă și un sfert sunt neutri. Iar la întrebarea ce s-ar putea face pentru ca acest domeniu de activitate să fie mai atractiv aproape 40% din public menționează îmbunătățirea condițiilor de muncă.

În ceea ce privește guvernul și politicienii, ei sunt convinși că transportul și logistica sunt foarte valoroase pentru economia și societatea olandeză, dar cred că publicul larg ia aceste lucruri ca fiind de la sine înțelese – nu se gândesc la această industrie decât atunci când ceva merge rău – și de aceea o campanie de promovare a sectorului în general ar fi binevenită.

În ciuda părerii pozitive exprimate de politicieni, nota acordată de aceștia este 6,3, deci este loc de mai bine, unele dintre reproșurile care i se aduc fiind gradul mare de fragmentare, faptul că a rămas în urmă în ceea ce privește digitalizarea și sustenabilitatea și că nu are o viziune strategică clară legată de viitor.

De aceea, consideră respondenții, TLN ar trebui să joace un rol mai clar și să se implice pentru ca firmele din domeniu să aibă o viziune mai bună și să găsească împreună soluții pentru problemele din domeniu.

Membrii TLN, pe de altă parte, îi acordă asociației o notă bună, 8.0, față de 7,5 la sondajul anterior din 2017. 70% dintre ei sunt mândri de calitatea de membru, 85% cred că sunt reprezentanți bine și tot 85% sunt deciși să rămână membri. Toți respondenții văd o îmbunătățire a activității TLN față de sondajul anterior și principalele motive pentru care sunt membri sunt disponibilitatea informațiilor relevante, cunoștințele și sfaturile primite.

Dar, pentru că și aici este loc de îmbunătățire, firmele au câteva recomandări pentru TLN: să crească angajamentul cu membrii prin contact personal și să asculte activ ceea ce au ei de spus, să fie mai critică față de legile și reglementările care stau în calea antreprenoriatului, să se ocupe pro-activ de dosarele mari, să aibă aceeași disponibilitate pentru toți membrii, mici și mari, și pentru toate temele, și să contribuie la o înțelegere mai bună din partea societății în general referitoare la importanța industriei și a rolului TLN.

Piața muncii este în topul problemelor importante ale momentului, urmată de sustenabilitate și digitalizare. Al patrulea sondaj a fost realizat printre expeditorii membri evofenedex, iar răspunsurile sunt interesante, deși grupul este prea mic pentru a fi reprezentativ pentru industrie. Companiile chestionate sunt mulțumite de operatorii de transport și logistică, acordându-le nota 8,1. Pentru cooperarea de-a lungul lanțului logistic media este însă de doar 6, din cauza unor neajunsuri legate de sustenabilitate, cooperare și securitate digitală. În plus, și expeditorii declară că acest sector nu este unul atractiv pentru a lucra în el. Iar la întrebarea care este cel mai important criteriu pentru selectarea unui transportator, fiabilitatea este pe primul loc, urmată de preț și calitate.

Sursă foto: DAF (https://www.daf.com/-/media/images/press-releases/product-introductions/2023/xb/02-daf-xb-electric-wide.jpg?rev=0ae0a74be00e4c3681d3ee02c2ddf408)

Articole similare

Ad