Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Municipalitățile din Olanda dau înapoi și mai acceptă o vreme șasiuri vechi în zonele cu emisii zero

În Olanda există 29 de municipalități care au anunțat că introduc o zonă cu emisii zero – unde după o anumită dată nu mai au acces decât utilitarele nepoluante – dar cele mai mari dintre ele au decis recent că șasiurile Euro 6 cu data primei înmatriculări cuprinsă între 1 ianuarie 2017 și 31 decembrie 2019 și clasă de emisii Euro 6 vor primi o derogare până la 1 ianuarie 2028, așa cum informează asociația olandeză de transport și logistică TLN. Deci ele pot fi utilizate în continuare, o vreme, în viitoarele zone cu emisii zero.

Motivul pentru care s-a dat această decizie este acela că municipalitățile s-au îndoit că acordurile încheiate anterior erau fezabile din punct de vedere financiar. Așa că antreprenorii au mai mult timp la dispoziție pentru a achiziționa vehicule cu emisii zero sau pentru a-și ajusta operațiunile.

Șasiurile pot fi utilizate în zonele cu emisii zero dacă nu au mai mult de 8 ani la 1 ianuarie 2025. În ceea ce privește autotractoarele și șasiurile mai tinere, ele pot intra în zonele cu emisii zero chiar până la 1 ianuarie 2030.

TLN amintește că regimul tranzitoriu inițial, cu distincția între autoșasiuri și tractoare, a fost făcut în 2019, pe baza posibilităților tehnice de la momentul respectiv și a disponibilității preconizate pe piață. Deși evoluțiile tehnice au fost rapide, numărul vehiculelor fără emisii de pe piață este încă mic, dar pe de altă parte TLN crede că schimbarea regulilor jocului într-o etapă atât de târzie este dificilă, deoarece multe firme au făcut deja investiții bazate pe vechile reguli. Însă asociația apreciază că acum măcar este claritate.

Încă de la începutul dezvoltării zonelor cu emisii zero, TLN a subliniat importanța armonizării, deoarece municipalităților li se permite să își stabilească propriile reguli, dar pentru antreprenori este dificil să aibă de-a face cu cerințe diferite de la un oraș la altul. În plus, în multe regiuni rețeaua electrică este deja folosită la capacitate, deci firmele încă nu pot trece complet la camioane electrice. De aceea TLN discută în continuare cu ministerul și cu municipalitățile pentru a găsi o soluție pe care toate orașele cu o zonă cu emisii zero să o recunoască. Modificarea convenită pentru autoșasiuri este unică și nu este menită să întârzie în mod inutil tranziția către vehicule cu emisii zero. Acordul tranzitoriu se va încheia în continuare în toate zonele cu emisii zero la 1 ianuarie 2030, după care numai camioanele și camionetele fără emisii vor avea voie să circule acolo. Dar pregătirea în timp util rămâne importantă, inclusiv din cauza presiunii asupra rețelei electrice.

Sursă foto: TLN

Articole similare

Ad