Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Interesul FlixBus fata de Romania, vizibil si prin noul parteneriat cu Eurolines

Eurolines Romania si FlixBus au inceput pe 1 septembrie o colaborare care va avea ca principale beneficii accesul mai facil pentru pasagerii romani la cea mai extinsa retea europeana de transport cu autocarul, un plus de calitate si siguranta pentru calatori, disponibilitatea biletelor pentru reteaua FlixBus in 1.400 de puncte de vanzare apartinand Eurolines Romania, posibilitatea de a achizitiona bilete printr-o aplicatie pentru telefoane mobile, Wi-Fi gratuit la calitate LTE si un sistem de tarife dinamice, la nivelul celui practicat de companiile aeriene. In plus, datorita acestui parteneriat, tara noastra va deveni mai vizibila pentru clientii FlixBus – in general oameni tineri, care petrec mult timp pe retele de socializare – deci si industria si turismul de la noi ar putea avea de castigat.
 

Toate acestea il fac pe Dragos Anastasiu, directorul general Eurolines Romania, sa promita ca „prin integrarea serviciilor inteligente si a standardelor inalte de siguranta si calitate ale FlixBus vom deschide o noua era in transportul cu autocarul din Romania. In urmatoarele luni vom implementa servicii la bord aditionale pe intreaga flota, ceea ce va imbunatati semnificativ experienta de calatorie a pasagerilor si va atrage noi segmente de clienti la scara europeana. Si suntem convinsi ca intreaga industrie romaneasca de turism va beneficia de pe urma acestui parteneriat.“ Mai ales ca FlixBus transporta 40 de milioane de calatori – numarul lor a crescut constant, de la 3,5 milioane in 2013 la 11 milioane in 2014, 20 de milioane in 2015 si 30 de milioane in 2016 – si are 1,4 milioane de urmaritori numai pe Facebook, pentru care tara noastra va deveni mult mai vizibila.
Pentru pasagerii romani noul parteneriat aduce si o deschidere importanta a oraselor noastre spre strainatate, fiind identificate peste 1.000 de orase europene noi care pot fi astfel conectate mai usor cu Bucuresti, Sibiu, Timisoara sau Arad, dar si o accesibilitate mai mare, deoarece FlixBus este si lider in tehnologie si sunt suficiente 2-3 apasari de buton pentru a ajunge la orasele si conexiunile dorite, de pe tableta sau telefon mobil. In plus, fiind vorba de un singur responsabil pentru toate rutele, acesta poate conecta mai bine autocarele, ceea ce duce la eficientizare si implicit la preturi mai bune, „deci pe unele destinatii ne asteptam ca biletele sa se ieftineasca. De altfel, ce face foarte bine FlixBus si noi, Eurolines Romania, nu am facut suficient de bine, este ca jongleaza mult mai rapid cu preturile in functie de cerere, deoarece tehnologia lor avansata permite asta.“
Noul parteneriat vine si in sprijinul proiectului Re-Patriot – „un proiect de suflet pentru mine, deoarece si eu sunt repatriat si stiu ca Romania ofera oportunitati extraordinare“, asa cum declara Dragos Anastasiu – care isi propune sa conecteze diaspora cu Romania, iar asta s-ar putea realiza de acum mai simplu, mai ieftin si in conditii mai bune de calatorie.
Managerul roman isi aminteste ca la fel a incheiat, acum cativa ani, si parteneriatul cu TUI, „si am reusit sa devenim lider detasat de piata, ceea ce cred ca vom face si acum cu FlixBus, liderul european al transportului cu autocarul, care a avut o evolutie spectaculoasa in doar patru ani si jumatate de la inceperea efectiva a activitatii si a facut Europa «verde»“.
50 de noi autocare romanesti in reteaua FlixBus
Reamintim ca modelul de afaceri al FlixBus se bazeaza pe o colaborare internationala cu industria locala. In patru ani de prezenta activa pe piata, compania a dezvoltat parteneriate cu 250 de operatori de autocar din Europa, iar responsabilitatea sa sunt tehnologia, ticketingul, relatiile cu clientii, planificarea retelei de rute, marketingul si vanzarile, in timp ce firmele locale opereaza autocarele.
In Romania primele autovehicule FlixBus au inceput sa circule vara trecuta, in urma incheierii parteneriatului cu Atlassib – care insa a luat sfarsit – pentru ca la inceputul acestei veri, dupa semnarea contractului cu Alis Grup, sa se adauge 16 noi destinatii din vestul Romaniei. Iar parteneriatul cu Eurolines Romania va duce la extinderea retelei de rute si la integrarea in oferta FlixBus a noua linii directe cu Germania, Cehia, Anglia, Italia, Spania sau Franta, cu acces la peste 2.000 de destinatii. Cele 50 de autocare adaugate in retea de compania romaneasca vor deveni „verzi“ pana in varful sezonului de iarna, iar pasagerii vor beneficia de internet Wi-Fi gratuit, scaune confortabile, cu mai mult spatiu pentru picioare, aer conditionat, prize electrice la fiecare scaun si toaleta la bord.
Dragos Anastasiu este de parere ca, si datorita acestui parteneriat, firma pe care o conduce isi va putea dubla in 2018 numarul de pasageri transportati, in conditiile in care in 2017 se estimeaza sa ajunga la 150.000.
Rezervarea biletelor catre diverse tari europene este posibila online si in agentiile Eurolines Romania si TuiTravelCenter, modificarea flexibila a rezervarii sau anularea biletului sunt posibile cu pana la 15 minute inainte de plecare, bagajul este inclus gratuit in tarif si nu este nevoie ca biletul sa fie tiparit, fiind posibil check-in-ul pe baza codului QR direct pe telefonul mobil.
In prezent numai 3-4% din biletele vandute de Eurolines sunt rezervate online – in afara de acest procent mai sunt insa si clienti care se documenteaza pe internet, dar achizitia propriu-zisa o fac in agentii – iar pana la finalul lui 2018 se intentioneaza sa se ajunga macar la 10%, „nu numai pentru ca aceasta este tendinta generala, ci si pentru ca platforma FlixBus este foarte performanta“.
Nu doar calatorii, ci experiente grozave!
Asa cum a subliniat Nikolai Voitiouk, vicepresedinte Business Eastern Europe in cadrul FlixBus, compania germana se mandreste cu faptul ca nu ofera doar bilete de calatorie, ci „pentru noi e important ca fiecare drum sa fie o experienta pentru pasageri. Iar ei apreciaza asta, ceea ce se vede din postarile lor. De aceea, dar si pentru ca piata se schimba rapid si in tot mai multe tari apar firme noi de transport, avem nevoie de parteneri strategici puternici, mai ales in Europa Centrala si de Est, zona care constituie o prioritate pentru noi. Deci sunt cu atat mai bucuros sa incheiem acest parteneriat strategic in Romania, cu o firma care are traditie de 20 de ani pe piata: pentru ca noi suntem foarte buni la vanzare de bilete, iar de la partenerii nostri asteptam sa fie foarte buni la transport.“
Un alt motiv de mandrie pentru FlixBus este faptul ca deschide noi piete: in Germania, unde a crescut foarte repede, compania poate ca a luat pasageri si de la avioane, trenuri sau de la alte firme cu autocare, dar cu siguranta a si creat piata pentru persoane „cool“, care merg la festivaluri de muzica, in vacante sau in vizite si care au acum o alternativa mai buna ca pret.
FlixBus are de facut fata si competitiei din partea companiilor aeriene low cost, care nu este noua, dar care in ultimele 18 luni a fost „o nebunie“, asa cum subliniaza Dragos Anastasiu, in 2016 cresterea numarului de locuri vandute in Romania fiind de 35%. „Dar aceasta competitie este un alt motiv pentru care am incheiat parteneriatul cu FlixBus, pentru a avea acces la tehnologie. In rest, si noi avem preturi promotionale, oferte speciale pentru anumite destinatii, si vom avea linii pentru care pasagerii «cool» vor plati doi euro, iar ceilalti, 100 de euro. In plus, exista si categorii de calatori care nu merg cu avionul: sa ne gandim numai la romanii care merg la ski in Austria sau Bulgaria, si care in prezent folosesc toti masina personala, nu autocarul, dar pe care ii putem atrage.“
Piata interna este si ea interesanta
FlixBus are deja doi parteneri in Romania si spera sa atraga si mai multi transportatori in reteaua sa, mai ales din estul tarii, pentru a opera si de acolo. Eurolines si Alis nu lucreaza pe aceleasi linii, fiecare pastrandu-le pe cele unde avea traditie si era mai puternica. Dar reprezentantul FlixBus explica faptul ca exista in alte zone ale Europei si linii unde volumele sunt mai mari si astfel pe ele pot opera 4-5 parteneri, deoarece „reteaua noastra este inteligenta si gasim intotdeauna cea mai buna solutie pentru fiecare coridor“.
Si, pentru ca reteaua nu este completa fara transport national, imediat ce legea o va permite compania va intra si pe piata interna de la noi, asa cum la jumatatea lui august a inceput activitatea in Cehia.

Articole similare