ITM deruleaza in fiecare an campanii care vizeaza operatorii de transport si in urma cu doua luni a avut loc, in colaborare cu ISCTR – pentru ca ITM nu are competenta pe teren, ci verifica documentele doar la sediul firmelor – una pentru coletarie. Aceasta a urmarit sa determine daca s-au imbunatatit conditiile sociale, sanatatea in munca si siguranta rutiera – deoarece in cele doua verificari anterioare s-au constatat neconformitati – dar si sa verifice contractele individuale de munca avand timp partial, deoarece in 2017 s-a constatat ca in transportul de marfuri 15% din contracte erau cu timp partial (la transport de persoane ceva mai putine). Printre neregulile identificate cu ocazia ultimei campanii se numara necorelarea orelor de munca, lipsa evidentei orelor de munca reale, asa cum rezulta din datele descarcate din tahograf, neacordarea sporurilor pentru repausul saptamanal, pentru orele de noapte, pentru orele suplimentare sau pentru cele din zilele de sarbatoare legala si lipsa descarcarii si stocarii datelor din tahograf.
La jumatatea lui aprilie, Registrul General de Evidenta a Salariatilor indica faptul ca procentul contractelor cu timp partial de munca a scazut – din cauza modificarilor fiscale din ultimul timp – in special la transport de marfa, dar si de calatori.
In plus, anual sunt identificate 10.000-15.000 de persoane care lucreaza fara contract individual de munca (nu doar in transport, ci in toate domeniile de activitate), iar din august 2017 absenta acestor contracte in forma scrisa se sanctioneaza cu amenda de 20.000 de lei pentru fiecare persoana identificata – in trecut aceasta era de 10.000 de lei pentru pana la cinci persoane depistate, iar peste acest numar se facea adresa la Parchet.