Iunie a fost o luna plina si chiar plina de dramatism pentru toti cei interesati de ce va aduce noul Pachet Rutier. Prima mutare a fost a Comisiei de Transport din Parlamentul European, care a votat impotriva propunerii de a include si transportul international printre activitatile care se supun directivei detasarii. In cadrul aceleiasi reuniuni s-au mai luat decizii referitoare la controale – in vederea scaderii birocratiei – taxarea pe kilometru, timpul de condus si odihna, vehiculele de tonaj mic sau la modalitatile de stopare a activitatii firmelor „cutie-postala“. Dar la jumatatea lunii PE a respins rapoartele votate de Comisia de Transport privind Pachetul Mobilitate: raportul referitor la propunerea de Lege speciala pentru aplicarea Directivei detasarii nr. 71/1996 la transporturile rutiere a primit 343 de voturi impotriva, 263 pentru si 24 de abtineri, raportul referitor la propunerea de revizuire a Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere si de odihna ai soferilor profesionisti a primit 428 de voturi impotriva, 185 pentru si 9 abtineri, iar raportul referitor la propunerea de modificare a Regulamentului 1071/2009 privind accesul la profesie si a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piata de transport rutier de marfa a primit 371 de voturi impotriva, 231 pentru si 16 abtineri. Tot in iunie a avut loc intalnirea Consiliului Ministrilor de Transport din UE, dar acolo nu s-a decis nimic in legatura cu Pachetul Mobilitate.
Pe 4 iunie, europarlamentarii din Comisia de Transport au adoptat o serie de amendamente pe marginea celor trei texte sociale din primul Pachet de Mobilitate prezentat in mai 2017, din care doua au fost foarte asteptate: detasarea lucratorilor (care nu se va aplica la transportul international, ci numai la cabotaj) si cabotajul (care va avea limite de timp, in loc de limite bazate pe numarul de operatiuni).