In conditiile in care vanzarile de vehicule grele noi au fost in primul trimestru al anului aproape identice cu cele din 2017, dupa inca trei luni se consemneaza un avans de peste 150 de unitati – de la 3.670 la 3.831 – nesemnificativ insa comparativ cu piata totala. Aceeasi situatie se regaseste si in ceea ce priveste semiremorcile. Usoare cresteri s-au inregistrat si pe segmentele autovehiculelor comerciale de pana la 3,5 t si de 6-16 t, in timp ce masinile de 3,5-6 t par sa fie pe cale de disparitie in preferintele clientilor romani.
Conform datelor DRPCIV, in primul semestru din 2018 au fost inmatriculate pentru prima data in Romania 3.710 autoutilitare noi cu masa totala maxim autorizata de peste 16, fata de 3.576 in perioada similara din 2017. Lider de piata este, la fel ca dupa primul trimestru, DAF, cu 724 de unitati (709 autotractoare, 4 cisterne, 2 prelate, 2 pentru transport de containere, 2 cisterne ADR, 2 basculante, 1 cu carlig ridicator s.a.), fata de 587, urmat la mica distanta de Volvo, cu 699 (668 de autotractoare, 22 de basculante, 5 pentru transport de lemn, 2 cu obloane rabatabile, 1 cisterna ADR si 1 betoniera), fata de 600, si Mercedes-Benz, cu 680 (556 de autotractoare, 72 pentru transport de vehicule, 30 de basculante, 12 betoniere, 4 pentru transport de lemn, 3 cisterne ADR, 2 cu temperatura controlata si 1 cu carlig ridicator), in scadere fata de cele 691 din primul semestru al lui 2017. La distanta ceva mai mare se afla MAN, cu 576 de unitati (460 de autotractoare, 12 furgoane, 48 de basculante, 18 betoniere, 13 pentru transport de lemn, 11 cu carlig ridicator, 5 cu carlig ridicator, 4 cisterne, 2 caroserii amovibile, 2 cu temperatura controlata si 1 stropitoare), de asemenea in scadere fata de cele 644 din 2017, si Scania, cu 575 (547 de autotractoare, 8 pentru transport in containere, 7 pentru transport de autovehicule, 7 pentru transport de lemn, 5 basculante si 1 cu temperatura controlata), fata de 473. Clasamentul continua cu Iveco, 194 (152 de autotractoare, 15 basculante, 12 cu carlig ridicator, 6 remorchere, 5 cisterne, din care 3 ADR, 2 cu obloane rabatabile, 1 cu temperatura controlata si 1 betoniera), fata de 300, Renault, cu 171 (154 de autotractoare, 8 basculante, 5 cu temperatura controlata, 2 cu carlig ridicator si 2 cu obloane rabatabile), fata de 233, Ford, cu 88 (38 de autotractoare, 38 de basculante, 9 betoniere, 2 cu temperatura controlata si 1 cu carlig ridicator), fata de 29 in primul semestru din 2017, cand insa abia intrase pe piata din Romania, Astra (2 basculante, fata de 19 in 2017) si Roman (1 basculanta).