Vanzarile de autobuze si autocare noi au crescut cu 68% in primele sapte luni ale anului comparativ cu perioada similara din 2017. Acest lucru este imbucurator, mai ales ca parte din crestere se datoreaza investitiilor facute pe segmentul turistic. Altfel, vehiculele rulate din Occident raman la mare cautare, pe primul loc in top fiind marcile germane. In acelasi timp, piata de microbuze noi a cunoscut o evolutie mai slaba in prima parte a anului, cele mai cautate fiind si aici second-hand-urile, insa provenite de pe piata locala.
Potrivit datelor furnizate de Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare Vehicule (DRPCIV), in primele sapte luni ale acestui an au fost inmatriculate 151 de autobuze noi (vehicule cu capacitate de peste 22 de locuri), cu 68% mai mult decat perioada similara a anului trecut. Cresterea vine, in parte, din usoara revigorare a segmentului turistic, daca luam in calcul autocarele noi livrate de Irizar, Beulas, VDL sau Scania.
Prima pozitie in topul vanzarilor dupa primele sapte luni este ocupata de Mercedes-Benz, cu 35 de unitati, urmat de Isuzu, cu 28 de vehicule, si Solaris, cu 16.