Lubrifiantii pentru motoarele Euro 6 trebuie sa indeplineasca cerintele generale standardizate prin normele Asociatiei Producatorilor Europeni de Autovehicule (ACEA), respectiv ACEA 6 si ACEA 9, precum si cerintele specifice fiecarui producator de motoare in parte (norme OEM).
Cum solutia constructiva cea mai populara pentru indeplinirea normei Euro 6 este reprezentata de sistemul de recirculare a gazelor (EGR) plus cel de reducere catalitica selectiva (SCR) plus filtrul de particule (DPF), uleiurile care erau folosite pentru motoarele Euro 5 cu DPF vor putea fi o solutie viabila si pentru Euro 6.
Nu acelasi lucru se poate spune despre uleiurile destinate motoarelor Euro 4 si Euro 5 fara DPF, a precizat Ovidiu Irimies, director comercial si de logistica MOL Romania.
Prin urmare, este de la sine inteles ca intretinerea unui camion Euro 6 nu va fi mai scumpa decat a unuia Euro 5 din punct de vedere al lubrifiantului. Cu toate acestea, „chiar daca nu vor fi schimbari in ceea ce priveste costul cu lubrifiantul, costul total al intretinerii unui motor Euro 6 va fi mai mare, din cauza …