La sfarsitul lui 2012, vanzatorii si producatorii de piese de schimb se aratau optimisti cu privire la rezultatele pe care le vor obtine in 2012, bazandu-se pe activitatea in crestere pe care o avusesera in 2011, dupa doi ani cu descresteri spectaculoase. Insa anul trecut nu a fost nici macar pe aproape de nivelul din 2011, ci a adus vanzari mai mici, nemaivorbind de profit.
Pentru Webasto, anul trecut s-a incheiat cu o usoara crestere pe segmentul produselor pentru montaj ulterior. „Din pacate, ne-au lipsit proiectele conectate cu modernizarea infrastructurii – o consecinta a evenimentelor politice actuale.
Suntem increzatori ca anul acesta va aduce o stabilizare, urmand sa fie disponibile fonduri europene si reluate investitiile respective (infrastructura rutiera, feroviara etc.)“, considera Andreas Heyde, director general Webasto Romania.
Situatia dificila din constructii a afectat si activitatea Autobrand. „Blocarea de catre stat a platilor catre principalele firme de constructii a dus la intarzieri majore la plata facturilor sau chiar la incapacitate de plata. Cifra de afaceri pe 2012 este in usoara scadere, cu aproximativ 5%, comparativ cu 2011. Daca ne uitam la profit, acesta a scazut dramatic, cu circa 25%, ca urmare a faptului ca piata ne-a fortat sa reducem foarte mult preturile si implicit marja aferenta. In acelasi timp insa volumele tranzitate au fost mai mari“ a aratat Mirel Simion, director executiv Autobrand, adaugand ca „2012 a fost un an de criza, poate cel mai greu din 2004 pana acum. Criza a fost cauzata atat de conditiile meteo nefavorabile din prima parte a anului, care au dus la inghetarea activitatilor de transport, cat si de instabilitatea politico-economica instaurata la noi in tara dupa iunie 2012. Intoarcerea la stabilitatea politica fara indoiala ar fi benefica economiei romanesti si tuturor firmelor prezente pe piata. Lipsa licitatiilor pentru achizitiile publice si reticenta firmelor de a investi in mijloacele de transport din cauza situatiei economice sunt alte aspecte negative cu care ne-am confruntat. Speram ca aceste proiecte sa fie reluate in 2013.“
Webasto Romania a incercat sa contracareze efectele vanzarilor scazute de camioane si autobuze prin realizarea unor proiecte speciale si prin marirea numarului partenerilor din domeniul de montaj ulterior.
Pentru Tachonan Service 2012 nu a fost cel mai slab an de la instalarea crizei in Europa. Cu o cifra de afaceri de aproape 1,5 milioane de euro, un profit de circa 14%, dar si cu investitii facute pe termen mai lung, se poate spune ca a fost un interval bun.
Piesele ieftine au destabilizat piata
Pentru Knorr-Bremse anul trecut a presupus introducerea pe piata romaneasca a unor modele de piese si sisteme de franare noi si extinderea retelei de service, atat cu centre independente, ateliere ale unor flote mari, cat si cu o retea de service de marca a unui important producator de camioane.
…