Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

DAF

Pentru distributie urbana si regionala, dar si ca masina de pompieri sau gunoiera, DAF propune modelul LF, disponibil cu mai multe greutati, ampatamente si puteri, atat ca autotractor, cat si ca autosasiu, cu cabina normala sau de dormit. LF 45 este oferit in variante de 7,5-12 t greutate totala, iar LF 55, in variante de 12-21 t sau, in combinatii, de 32 t. Pentru gunoiere sau betoniere, modelele cu sase cilindri sunt disponibile cu priza de putere de 400 Nm, iar pentru transport la temperatura controlata se monteaza un generator, pe motoarele cu sase cilindri.

Pentru vehiculele care transporta combustibil este oferita optional o toba de esapament cu amortizarea zgomotului, care poate prezenta interes si pentru transportul de materiale de constructii, deoarece permite o garda la sol mai mare.
Camioanele LF au in standard motorizari EEV, care permit o reducere a nivelului de particule cu 33% fata de versiunile Euro 5, fara montarea filtrului de particule. Aceasta performanta a putut fi atinsa gratie cresterii de la 1.600 la 1.800 de bari a presiunii de injectie a motoarelor Paccar FR (de 4,5 l, cu patru cilindri, de 140, 160 sau 210 CP) si Paccar GR (de 6,7 l, cu sase cilindri, de 224, 250, 285 si 300 CP).
Toate modelele LF dispun standard de sistem de avertizare care semnalizeaza presiunea scazuta din pneuri, ceea ce ajuta la reducerea consumului de combustibil, dar si a riscului de explozie a anvelopei.
La sfarsitul lui 2010 a intrat in productie LF hibrid, cu configuratie hibrida paralela. Motorul diesel are 160 CP, iar cel electric dezvolta 44 kW, impreuna incadrandu-se in clasa de emisii EEV. Pozitionarea radiatorului care asigura racirea motorului si a invertorului este clasica si nu mai ne-cesita un ventilator electric, astfel reducand pierderile de energie. Motorul electric ofera functia „Urge to Move”, care faciliteaza manevrabilitatea si reduce uzura ambreiajului.

Articole similare

Ad